تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
جالب است ۰
یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده گفت: آمریکا شاهد خروج تعداد «قابل‌توجهی» از نیروهای گروه واگنر از آفریقا نبوده و تعداد آنها در سراسر این قاره «تقریبا ثابت» است.
مقام ارشد آمریکایی: واگنر از آفریقا عقب‌نشینی نکرده‌است
به گزارش مردم فردا،شبکه خبری سی.ان.ان نوشت: درحالیکه کاخ کرملین روسیه همچنان در حال بررسی این موضوع است که با گروه شبه نظامی روسی واگنر پس از مرگ رهبرش یوگنی پریگوژین در ماه گذشته چه کند؛ یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به گروه خبرنگاران همراه وزیر دفاع این کشور در سفر به آفریقا، گفت: تعداد نیروهای واگنر در سراسر آفریقا که بیشتر در آفریقای مرکزی، مالی و لیبی متمرکز شده‌اند، «تقریبا ثابت» است.

این مقام آمریکایی که در این گزارش به نام او اشاره‌ای نشده است، بدون ارائه جزئیات بیشتر اظهار داشت: همچنین نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای واگنر تلاش کرده‌اند از کودتای نیجر در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) «سوء استفاده» کنند تا به آنجا نفوذ کنند.

وی ادامه داد: اگرچه «به نظر می‌رسد واگنر در نهایت به جایی که پول باشد، می‌رود.»

این مقام دفاعی تصریح کرد: «معمولا، گروه واگنر بر مکان‌هایی که منابع طبیعی داشته باشد و رهبران‌شان مایل باشند در ازای امنیت، برای حضور واگنر به معنای واقعی کلمه پول خرج کنند، تمرکز می‌کند.»

وی افزود: تعدادی از کشورهایی که این نوع معامله را با واگنر انجام داده‌اند به ایالات متحده گفته‌اند که از این کار خود پشیمان هستند.

این مقام آمریکایی گفت: در عین حال، ایالات متحده هنوز «تغییر اساسی» در روابط واگنر با کرملین مشاهده نکرده است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که کرملین همچنان در حال تصمیم‌گیری درباره نیروهای واگنر پس از مرگ رهبر سابق‌شان است.

شامگاه چهارشنبه اول شهریور ۱۴۰۲، هواپیمایی خصوصی حامل ۱۰ مسافر از جمله پریگوژین فرمانده واگنر که از سن پترزبورگ به مقصد مسکو در حال حرکت بود، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

رئیس گروه واگنر در ویدئویی که ۳۰ مرداد در کانال‌های تلگرامی وابسته به این گروه منتشر شده بود، گفته بود که در آفریقا حضور داشته است.

پیشتر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حالیکه نتایج تحقیقات درباره علت مرگ پریگوژین مشخص نشده بود، اعلام کرد: مقام‌های آمریکایی بر اساس عوامل مختلف معتقدند که پریگوژین «احتمالا کشته شده است».
https://mardomefarda.ir/vdcaianu.49nwm15kk4.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین