تاریخ انتشار :شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۸
جالب است ۰
رئیس جمهور اسبق و کمونیست ایتالیا که محبوبترین سیاستمدار این کشور هم بود در ۹۸ سالگی درگذشت.
محبوبترین سیاستمدار ایتالیا درگذشت
به گزارش مردم فردا،جورجیو ناپولیتانو، رئیس‌جمهور پیشین ایتالیا که زمانی کمونیست بود و در سال ۲۰۱۱ به هدایت کشورش از بحران بدهی کمک کرد، روز جمعه در ۹۸ سالگی درگذشت.
براساس گزارش رویترز، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، دیگر سیاستمداران و حتی واتیکان درگذشت او را تسلیت گفتند. پاپ فرانسیس در پیامی تسلیت خود به کلیو بیتتونی، همسر ناپولیتانو نوشت: «با یاد دیدار‌های شخصی که با او داشتم و طی آن از انسانیت و آینده نگری او در انجام انتخاب‌های مهم و درست، به ویژه در مواقع حساس برای زندگی کشور قدردانی کردم». 
ناپولیتانو با پاپ بندیکت شانزدهم، سلف فرانسیس، رابطه نزدیک برقرار کرد و یکی از معدود افرادی بود که پیش از استعفای تکان دهنده بندیکت در فوریه ۲۰۱۳ به او هشدار داده بود.
ریاست‌جمهوری ایتالیا معمولاً تشریفاتی است، اما ناپولیتانو در اواخر سال ۲۰۱۱ از اختیارات خود برای جلوگیری از بحران استفاده کرد و پس از استعفای سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر، ماریو مونتی، تکنوکرات سابق کمیسیون اروپا را به رهبری دولت معرفی کرد. دو سال بعد، او با ایجاد یک ائتلاف بزرگ تحت رهبری انریکو لتا، سیاستمدار چپ میانه، پس از یک انتخابات پارلمانی بی نتیجه، بن بست دیگری را شکست.
ناپولیتانو در سال ۲۰۰۶ رئیس جمهور شد و در سال ۲۰۱۳ برای دومین دوره هفت ساله بی سابقه انتخاب شد. او در سال ۲۰۱۵ به دلیل سنش کنار رفت. در طول یک حرفه سیاسی که از اوایل دهه ۱۹۵۰ شروع شد، به عضویت پارلمان ایتالیا و اروپا انتخاب شد و به عنوان وزیر کشور و رئیس مجلس سفلی فعالیت کرد.
او یکی از اعضای حزب کمونیست ایتالیا بود و بارها در نظرسنجی‌های انجام شده در صدر محبوبترین سیاستمداران این کشور قرار گرفته بود. سرانجام ناپولیتانو پس از طی کردن یک دوره بیماری در بیمارستانی در رم درگذشت.
https://mardomefarda.ir/vdcbgwb5.rhbg5piuur.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین