تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۱
جالب است ۰
مقامات ارشد پنتاگون در گزارشی به سنای آمریکا اعلام کردند که محاصره احتمالی تایوان با شکست مواجه خواهد شد و تهاجم نظامی مستقیم به این جزیره برای پکن بسیار دشوار و با احتمال موفقیت پایین همراه خواهد بود.
مقام پنتاگون محاصره احتمالی تایوان را شکست خورده خواند
به گزارش مردم فردا،به نقل از آساهی شیمبون، الی راتنر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه، می گوید محاصره تایوان به متحدانش زمان می دهد تا منابع را برای تایوان بسیج کنند. وی گفت تأثیر اقتصادی نیز به قدری ویرانگر خواهد بود که عزم بین المللی علیه پکن را سخت تر خواهد کرد.

راتنر به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان سنا گفت: «احتمالاً چین موفق نخواهد شد و تشدید تنش برای پکن ریسک زیادی خواهد داشت؛ تا جایی که احتمالاً باید بررسی کند آیا مایل است در نهایت به کشتی‌های تجاری دریایی حمله کند یا خیر».

ژنرال جوزف مک گی، معاون استراتژی، برنامه ها و سیاست ستاد مشترک پنتاگون نیز در این جلسه خاطرنشان کرد محاصره تایوان با توجه به چالش های موجود چندان محتمل نیست.

مک گی به اعضای سنا گفت: "من فکر می کنم این (حمله چین به تایوان) یک گزینه است، اما گزینه بسیار محتملی نیست. از منظر نظامی صحبت در مورد محاصره بسیار آسان تر از محاصره واقعی است. "

ویلیام برنز، رئیس سیا نیز پیش تر مدعی شده بود شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به نیروهای مسلح کشورش دستور داده است تا سال ۲۰۲۷ آماده حمله باشند.

به گزارش آساهی شیمبون، وزارت دفاع تایوان هفته گذشته در گزارش دوسالانه خود اعلام کرد چین با استقرار دائمی جنگنده‌ها و پهپادهای جدید در پایگاه‌های هوایی توسعه‌یافته، در حال تقویت قدرت هوایی خود در امتداد سواحل تایوان است.
https://mardomefarda.ir/vdceof8w.jh87fi9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین