تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۴
جالب است ۰
بنابر درخواست چند کشور از جمله ارمنستان نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در مورد قره باغ در ۲۱ سپتامبر برگزار می‌شود.
نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در مورد قره باغ
به گزارش مردم فردا،آنی بادالیان، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان در پستی در پلتفرم X (توییتر سابق) اعلام کرد که ارمنستان به همراه فرانسه نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرده و خواستار برگزاری نشست اضطراری در مورد تجاوز نظامی گسترده جمهوری آذربایجان به مردم قره باغ کوهستانی شده است.

براساس گزارش رادیو ملی ارمنستان، این نشست در ۲۱ سپتامبر تشکیل خواهد شد. بادالیان در ادامه نوشت: «محکومیت صریح و اقدام مناسب ضروری است.»

تاکنون در نتیجه تجاوزات گسترده باکو به قره باغ دست کم ۲۷ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شده اند. باکو شامگاه سه شنبه عملیات نظامی گسترده ای را علیه قره باغ آغاز کرد و زیرساخت ها و شهرک های غیرنظامی را نیز هدف قرار داد.

در نتیجه این حمله تلفات متعددی از جمله در میان مردم غیرنظامی گزارش شده است.

از سوی دیگر این حمله نظامی با محکومیت کشورهای متعددی روبرو شده است. در همین راستا یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن در نشستی گفت: ژاپن نسبت به وخامت اوضاع اخیر در قره باغ نگرانی جدی دارد و قویاً خواستار توقف فوری درگیری‌ها و توقف فعالیت‌های نظامی فعلی (جمهوری) آذربایجان است.

قانونگذاران سوئدی نیز از شورای امنیت سازمان ملل می خواهند که قطعنامه ای در مورد قره باغ کوهستانی تصویب کند. آن‌ها همچنین جمهوری آذربایجان خواسته اند تا تجاوز را متوقف کند.
https://mardomefarda.ir/vdcb0zb5.rhbgzpiuur.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین