تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
جالب است ۰
سفارت روسیه در سئول امروز چهارشنبه گزارش ها درباره مذاکرات مسکو و پیونگ یانگ برای همکاری نظامی بایکدیگر را طی اجلاس دوجانبه روسیه و کره شمالی که هفته گذشته برگزار شده بود رد کرد.
سفارت روسیه توافق نظامی مسکو و پیونگ یانگ را تکذیب کرد
به گزارش مردم فردا،وزارت امورخارجه کره جنوبی آندره کولیک سفیر روسیه در سئول را درباره ادعاهایی پیرامون مذاکرات همکاری نظامی مسکو با پیونگ یانگ طی برگزاری اجلاس دوجانبه هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون رئیس کره شمالی احضار کرد.

براساس گزارش این وزارتخانه، هو جین معاون اول وزیر امورخارجه از مسکو خواست به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با کره شمالی توجه کنند و فورا به اقدامات خود برای ایجاد روابط نظامی با پیونگ یانگ پایان دهند.

در بیانیه ای که از سوی سفارت روسیه منتشر شده آمده است: «ما همواره به تمامی تعهدات بین المللی خود از جمله تعهداتی که مرتبط به توسعه روابط دوجانبه سودمند با کشور دوست و شریک مان کره شمالی است پایبندیم.»

در ادامه همچنین آمده است تهدیدات امنیتی شبه جزیره کره ریشه در فعالیت های نظامی نامناسب و زیاد کره جنوبی و آمریکا دارد.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی تنها یک روز قبل از سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل درباره نگرانی ها نسبت به گسترش همکاری نظامی بین پیونگ یانگ و مسکو پس از دیدار سران کره شمالی و روسیه با یکدیگر در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت همکاری نظامی بین کره شمالی و روسیه غیرقانونی و ناموجه است زیرا با قوانین سازمان ملل و بسیاری از تحریم های دیگر مغایرت دارد. جامعه بین المللی دربرابر چنین اقدامی اتحاد خود را بیشتر می کند و به آن واکنش نشان می دهد.

یون همچنین هشدار داد که اگر کره شمالی بخواهد از سلاح های هسته ای استفاده کند «پایان حکومت خود» را خواهد دید.

در اجلاس دوجانبه هفته گذشته روسیه و کره شمالی، رهبر کره شمالی و وزیر دفاع روسیه در زمینه تقویت بیشتر هماهنگی راهبردی و تاکتیکی، همکاری در زمینه‌های دفاعی و امنیت ملی گفت وگو کردند.

پیش تر رهبر کره شمالی از بمب افکن‌های روسی مدل‌های Tu-۱۶۰، Tu-۹۵MS و Tu-۲۲M۳ طی سفر خود به ولادیوستوک دیدن کرده بود. این بمب افکن‌ها از ابزارهای هوایی نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه هستند.

دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌های نظامی و امور بین الملل و نیز تبادل متقابل بین نیروهای مسلح دو کشور رایزنی کردند.

پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته در پایگاه فضایی وستوچنی روسیه با رهبر کره شمالی دیدار و از وی استقبال کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcjiae8.uqeymzsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین