تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
با تغییر آب و هوا و تغییر فصل، بسیاری از مردم به ویژه بیماران آلرژیک و آسم، دچار برخی بیماری‌ها و عفونت‌های جدید می‌شوند که در این زمینه، متخصصان می‌گویند: نوسانات آب و هوایی و انتشار ویروس‌ها از جمله مواردی هستند که خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را به ویژه برای کسانی که آسم دارند، افزایش می‌دهد.
توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به آسم در هنگام تغییرات آب و هوایی
به گزارش مردم فردا،به گفته متخصصان، در این بین، کودکان بیشتر از بزرگسالان به بیماری آسم دچار می‌شوند که ممکن است به دلیل عوامل ارثی و ژنتیکی یا قرار گرفتن در معرض دود و عوامل محیطی باشد.
طبق این گزارش، عفونت ویروسی و عدم پایبندی به درمان التهابات از شایع‌ترین عللی است که خطر ابتلا به آسم برونشیت را افزایش می‌دهد؛ بنابراین به بیماران توصیه می‌شود حتما به مراحل درمانی پایبند باشند.
بر اساس دستورالعمل‌های بین المللی، آسم بسته به علائم و میزان کارآمدی ریه، در ۵ مرحله طبقه بندی می‌شود که هر مرحله درمان، معاینه پزشکی و اندازه گیری عملکرد تنفسی خاص خود را دارد که میزان انسداد برونش را نشان می‌دهد. 
بر این اساس به بیماران مبتلا به آسم توصیه می‌شود در معرض مواد محرک مانند گرد و غبار و بو قرار نگیرند. همچنین در صورت سیگاری بودن، ترک سیگار توصیه می‌شود. شیوه درمان نیز بسته به مورد، ممکن است از طریق اسپری‌های کورتیزون یا اسپری برونکودیلاتور انجام شود.
https://mardomefarda.ir/vdcdf50x.yt0zo6a22y.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما