تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۳
جالب است ۰
جنبش مدنی دموکراتیک مصر متشکل از ۱۲ حزب، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد این کشور تحمل دور سوم ریاست «عبدالفتاح سیسی» را نخواهد داشت.
جنبش مدنی دموکراتیک مصر: کشور تحمل دور سوم ریاست سیسی را ندارد
به گزارش مردم فردا، به نقل از سی ان ان، جنبش مدنی دموکراتیک مصر که متشکل از ۱۲ حزب اپوزیسیون این کشور است در بیانیه‌ای تأکید کرد که تغییر به ضرورتی آنی تبدیل شده و افزود که بحران‌هایی که گریبانگیر مصر شده در زندگی روزمره مردم مصر نیز تأثیر گذاشته است.
این بیانیه افزوده که کوچک شمردن چنین مسائلی در عرصه سیاسی به معنای کوچک شمردن آینده و سرنوشت کشور و تن دادن به وضعیت سختی است که میلیون‌ها شهروند تجربه می‌کنند.
جنبش مدنی مصر انتخابات پیش رو در این کشور را فرصتی برای تغییر مسالمت‌آمیز و امن به منظور برداشتن محرومیت از میلیون‌ها شهروند و ایجاد امید و توقف چرخه عقبگرد دانست و بر پایبندی خود به مشارکت در انتخابات رقابتی تأکید کرد.
در این بیانیه از برخوردهای نادرست با نامزدهای انتخاباتی و هرگونه فعالیت انتخاباتی انتقاد و تأکید شده که به نظر می‌آید که رئیس جمهور مصمم به تمدید دوره ریاست جمهوری خود برای سومین بار است و این مساله‌ای است که مصر هرگز تحمل آن را ندارد.
به گزارش میدل ایست نیوز، جنبش مدنی دموکراتیک مصر تأکید کرده که در این شرایط بحرانی اقتصادی، هیچ گزینه‌ای جز مشارکت مسؤولانه و مؤثر همه طرف‌ها برای گشودن مسیر تغییرات امن و مسالمت‌آمیز وجود ندارد و تأخیر در این مسؤولیت مصر را در آستانه انفجار قرار خواهد داد.
این جنبش افزوده که تغییر از طریق صندوق‌های رأی و با مشارکت آزاد و گسترده مردمی در انتخاب حاکم در میان چند رقیب روش طبیعی و امن به جریان انداختن خون جدید در شریان کشور و حفظ امنیت و ثبات است.
در این بیانیه آمده که جنبش مدنی دموکراتیک همچنان در حال بررسی نامزد مورد تأیید خود در انتخابات پیش رو پس از «دریافت ضمانت‌ها» است.
این در حالی است برخی احزاب سنتی اخیرا بر حمایت خود از عبدالفتاح سیسی تأکید کرد.
موعد دقیق انتخابات مصر هنوز اعلام نشده؛ اما برآورد شده که این انتخابات در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.
این در حالی است که در پی بحران اوکراین و افزایش هزینه واردات، مصر با بحران اقتصادی شدیدی مواجه شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcexp8w.jh87ei9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین