تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۵
جالب است ۰
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از احتمال وزش باد شدید و وقوع تگرگ و رگبار باران در برخی نقاط از شش استان واقع در نوار شمالی کشور خبرداد.
هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و رگبار در شش استان کشور
به گزارش مردم فردا،سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور تا یکشنبه ۱۹ شهریور خبرداد و اعلام کرد که در پی فعالیت این سامانه وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های نوار شمالی کشور دور از انتظار نیست. منطقه اثر سامانه یاد شده برای امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور گیلان و غرب مازندران و برای جمعه ۱۷ شهریور گیلان، مازندران، غرب گلستان، شرق و شمال اردبیل و شمال شرق استان آذربایجان شرقی است. 
همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی برای روز شنبه ۱۸ شهریورماه نیز این سامانه مناطقی در شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و در روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه نیز در  شمال استان آذربایجان غربی، نیمه شمالی استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان فعالیت خواهد داشت.
بر اساس این هشدار در مناطق مذکور و طی روزهای یاد شده احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد. در همین راستا سازمان هواشناسی کشور به پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر تاکید کرده است. 

این سازمان همچنین تاکید کرده که دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید برای این شرایط آمادگی لازم را اتخاذ کرده و اقداماتی نظیر پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را انجام دهند.
به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcgqn9x.ak9zy4prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما