تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
علی نصیریان در نشست «یک عمر خاطره، نمای نزدیک» که در موزه سینما برگزار شد ضمن مرور اتفاقاتی که منجر به حضورش در عرصه بازیگری شد به همکاری‌اش با ناصر تقوایی و داریوش مهرجویی در طول دوران فعالیت بازیگری‌اش اشاره کرد و گفت که در همان ابتدای اشنایی شفیته آن‌ها شده است.علی نصیریان در نشست «یک عمر خاطره، نمای نزدیک» که در موزه سینما برگزار شد ضمن مرور اتفاقاتی که منجر به حضورش در عرصه بازیگری شد به همکاری‌اش با ناصر تقوایی و داریوش مهرجویی در طول دوران فعالیت بازیگری‌اش اشاره کرد و گفت که در همان ابتدای اشنایی شفیته آن‌ها شده است.
علی نصیریان: تقوایی و مهرجویی مرا شیفته خودشان کردند
به گزارش مردم فردا،عصر روز شنبه چهارم شهریور موزه سینما پذیرای علی نصیریان بازیگر پیسکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بود. در این روز نصیریان در برنامه‌ای تحت عنوان «یک عمر خاطره، نمای نزدیک» با اعضای باشگاه مخاطبان موزه سینما دیدار و برای آن‌ها خاطراتش از دوران بازیگری اش حرف زد که گزیده‌ای از صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید.

بازیگر
من برای نمایشنامه‌نویسی به تئاتر نیامده بودم بلکه برای بازیگری آمده بودم و به طور کامل تمرکزم روی بازیگری بود. من معتقدم جوهر کار تئاتر، بازیگری است. هر هنری اعم از کارگردانی، تهیه کنندگی، طراحی صحنه و لباس و … جای خود را دارد اما بازیگری با تمام این هنرها متفاوت است زیرا تمام این عوامل در بازیگری خلاصه می‌شود.
جایزه 
جایزه جایگاه جدی و اثربخشی برای آدمی مثل من ندارد البته که از دریافت آن خوشحال می‌شوم اما زیاد تاثیرگذار نیست. زمانی که تئاتر را شروع کردیم اصلاً به فکر اسم و رسم و دریافت جایزه نبودیم، نمی‌دانم هنر بازیگری برای ما چه جاذبه‌ای داشت که به این موارد فکر نمی‌کردیم. پیشنهاد نمی‌دهم که شما هم این گونه باشید چرا که زمانه عوض شده است، مهم این است که کار خود را جدی بگیریم. بازیگری کاری خلاقانه و دشوار است که زحمت و تلاش و البته لذت دارد؛ اولین کسی که از کار لذت می‌برد خودتان هستید و این لذتی ماندگار است.
 فیلم «گاو» اولین همکاری مشترک علی نصیریان با داریوش مهرجویی است.
مهرجویی 
 معمولاً اولین چیزی که مرا مجذوب می‌کند متن اثر، نگاه و شناخت کارگردان است که در مورد فیلم «گاو» همه این ویژگی‌ها وجود داشت. مهرجویی و ساعدی با همکاری یکدیگر فیلمنامه «گاو» را نوشتند و وقتی آن را دیدم متوجه شدم که مهرجویی یک آدم دیگر است و شیفته او شدم.

تقوایی 
کارگردان دیگری که شیفته او شدم ناصر تقوایی بود او نگاه و وسواس خاصی در سینما داشت. زمانی که نقش مستر فرهان در «ناخدا خورشید» را به من پیشنهاد داد چون خودش در جنوب زندگی کرده بود مرا به خوبی راهنمایی کرد. کارگردان های خوب تنها یک سرنخ به بازیگر می‌دهند و تقوایی این گونه بود. برای راهنمایی نقش مستر فرهان تنها یک جمله به من گفت؛ «دلالی است که یک دندانش طلاست» و من به دنبال نقش رفتم و آن را پیدا کردم.
 نخستین همکاری علی نصیریان با مسعود جعفری جوزانی در فیلم «جاده‌های سرد»ـ رقم خورد.
جعفری جوزانی 
مسعود جعفری‌جوزانی که یکی از کارگردان‌های کاربلد سینماست که درس سینما را در آمریکا خوانده است وقتی فیلمنامه «جاده‌های سرد» را به من داد، فهمیدم در کار خود به درستی وارد است چون نگاهش و حرف‌هایی که می‌زند به بازیگر ایده می‌دهد و تقوایی و مهرجویی نیز با سوابق درخشانی که دارند، این‌گونه هستند.

جوانان
حال و آینده هنر نمایش در دست شما جوانان است. یادتان نرود برای کار هنر کم آوردن معنا ندارد؛ اگر هدفی دارید باید آن را پیگیری کنید. اگر شکست خوردید، اگر نگذاشتند و نتوانستید کار کنید، هرگز ناامید نشوید. خلاقیت مانند آب است که نشت می‌کند، بیرون می‌آید و راه خود را پیدا می‌کند. اگر جوهر خلاقیت در وجود شماست کار کنید و اگر عشق و علاقه دارید کوتاهی نکنید. از شکست نترسید. کار کنید و خلاقیت خود را آشکار کنید.
https://mardomefarda.ir/vdciv5ar.t1auw2bcct.html
منبع : فیلم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما