تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
رئیس‌جمهور نیجریه اعلام کرد که جنگ گسترده در قاره آفریقا به نفع نیجریه و این قاره نیست.
رئیس‌جمهور نیجریه: جنگ در آفریقا به نفع ما نیست
به گزارش مردم فردا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی «بولا احمد تینوبو» رئیس‌جمهور نیجریه گفت: جنگ به نفع نیجریه و آفریقا نیست؛ اما دفاع از دموکراسی یک امر مقدس است. گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا(اکوواس) برای حل مسالمت آمیز این وضعیت با تکیه بر دیپلماسی تلاش می‌کنند. نمایندگان اکوواس آماده تمام گزینه‌ها هستند.
همچنین مسؤولان دولت انتقالی در نیجر اعلام کردند، در صورتی که سفیر فرانسه با ترک نیجر مخالفت کند، مسؤولیت پیامدهای آن برعهده این دولت نیست.
شورای نظامی نیجر پیشتر از اخراج سفیر فرانسه به دلیل قبول نکردن درخواست وزارت خارجه برای مصاحبه و اقدامات دیگری که ضد منافع نیجر است، خبر داد.
فرانسه درخواست مقامات نظامی نیجر برای خروج سفیر این کشور را رد کرده ‌است.
پیش از این گزارش‌هایی درباره آمادگی اکوواس برای مداخله نظامی در نیجر به دلیل کودتای نظامی در این کشور منتشر شد. رئیس ستاد ارتش نیجر نیز به نیروهای مسلح این کشور دستور آماده باش داده است.
در سندی صادر شده از سوی رئیس ستاد ارتش نیجر آمده است: تهدیدات متجاوزان روی خاک وطن کاملا احساس می‌شود.
همچنین آمادو عبدالرحمان، سخنگوی شورای نظامی از نیروهای کشورش خواست در سایه حملات افراد مسلح به تعدادی از مناطق در حالت آماده باش قرار گیرند.
در این راستا شوراهای شهری و منطقه‌ای نیجر حمایت خود را از شورای نظامی اعلام و تأکید کردند که در مذاکرات ملی شرکت می‌کنند.
همچنین وزارت خارجه وابسته به شورای نظامی نیجر اعلام کرد که اخراج سفرای آلمان، آمریکا و نیجریه صحت ندارد و تنها به سفیر فرانسه ۴۸ ساعت مهلت داده شده تا کشور را ترک کند.
https://mardomefarda.ir/vdci35ar.t1au52bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین