تاریخ انتشار :جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۷
جالب است ۰
مقامات نظامی تایوان از شناسایی ۲۲ هواپیمای نظامی چینی در اطراف این جزیره خبر دادند.
تایپه: ۲۲ هواپیمای نظامی چین در اطراف تایوان به گشت زنی پرداختند
به گزارش مردم فردا،پکن تایوان را بخشی از سرزمین خود می‌داند و بر بازگشت این جزیره به سرزمین مادری تاکید دارد. این در حالی است که حزب حاکم تایوان که گرایشات استقلال طلبانه دارد با اقدامات تحریک آمیز خود در نزدیکی به واشنگتن باعث خشم چین شده است. سفر ویلیام لای، معاون رئیس تایوان و نامزد پیشتاز انتخابات آتی ریاست این جزیره به پاراگوئه و توقفش در خاک آمریکا تشدید تنش‌ها در تنگه تایوان را به همراه داشته است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع تایوان امروز (جمعه) از عملیات هوایی گسترده جنگنده‌های چینی در اطراف این جزیره خبر داد. 

بر اساس بیانیه منتشر شده در این باره، ۲۲ هواپیمای چینی شامل جنگنده ها، بمب افکن ها، هواپیما‌های هشدار دهنده و پهپاد‌ها در اطراف جزیره تایوان به گشت‌زنی پرداختند. از این میان، ۱۳ هواپیما وارد حریم هوایی این جزیره شدند. 

مقامات تایپه پیش‌تر مدعی شده بودند که پکن به دنبال آن است که به بهانه سفر ویلیام لای به آمریکا رزمایش گسترده‌ای را در اطراف آب‌های تایوان انجام دهند تا با این کار باعث ایجاد توهم جنگ و ایجاد ترس در میان رای دهندگان به منظور مداخله در انتخابات آتی این جزیره شوند. 

به تازگی کنگره آمریکا موافقت خود را با فروش تجهیزات و جنگنده‌های جدید به تایوان به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرده است. تایوان اکنون دارای بزرگترین ناوگان جنگنده‌های پیشرفته اف ۱۶ آمریکا در شرق آسیا به حساب می‌آید به طوری که برآورد می‌شود شمار این جنگنده‌ها در نیروی هوایی این جزیره به بیش از ۲۰۰ فروند برسد.
https://mardomefarda.ir/vdchkxni.23nvwdftt2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین