تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۴
جالب است ۰
وزارت خارجه آمریکا گفت که تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره به فضا نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.
آمریکا: تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره نقض قطعنامه شورای امنیت است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دومین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره در اوایل روز پنجشنبه ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.
واشنگتن افزوده است: ابزار پرتاب فضایی دارای فناوری‌های مشابه و قابل تعویض با فناوری‌های مورد استفاده در موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های بالستیک دوربرد هستند.
وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: هرگونه پرتاب توسط کره شمالی که از فناوری موشک بالستیک استفاده می‌کند که شامل ابزار پرتاب فضایی برای پرتاب ماهواره به فضا می‌شود، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.
وزارت خارجه آمریکا در پایان گفته است: درعین حال واشنگتن از کره شمالی می‌خواهد که از رفتارهای تهدیدآمیز خودداری کند.
کره شمالی بامداد پنحشنبه اعلام کرد که پرتاب ماهواره شناسایی نظامی این کشور به فضا با شکست مواجه شده است.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از مقامات پیونگ ‌یانگ گزارش داد که تلاش این کشور برای ارسال ماهواره شناسایی نظامی به فضا با شکست مواجه شده است.
به گزارش ایرنا، پیونگ یانگ اولین ماهواره شناسایی نظامی خود با نام «مالیگیونگ-۱» را که روی یک موشک نوع جدید به نام «چولیما-۱» نصب شده بود، در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) پرتاب کرد اما به گفته رسانه‌های دولتی کره شمالی، موشک چولیما-۱ پس از آغاز به کار غیرعادی موتور مرحله دوم خود، در دریای زرد سقوط کرد.
ارتش کره جنوبی در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ پس از یافتن لاشه این ماهواره در آب‌های دریای زرد اعلام کرد ماهواره شناسایی کره شمالی هیچ فایده نظامی نداشته است.
به گفته منابع خبری کره جنوبی، این پرتاب ممکن است تلاش دیگری از سوی شمالی برای قراردادن یک ماهواره شناسایی در مدار زمین باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcdxs0x.yt0z56a22y.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین