تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
جالب است ۰
رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور برای ترمیم روابط بین پکن و لندن، به‌زودی به چین سفر می‌کند.
رویترز: وزیر خارجه انگلیس به چین می‌رود
به گزارش مردم فردا،رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «جیمز کِورلی»، وزیر خارجه انگلیس اواخر پایان این ماه (آگوست) به چین سفر خواهد کرد.

به گفته این منابع آگاه، از ماه‌ها پیش وزیر خارجه انگلیس در انتظار سفر به پکن است تا روابط آشفته بین دو کشور که به پایین‌ترین سطح خود رسیده، آرام و تثبیت شود.

به نوشته رویترز وزارت خارجه انگلیس و چین درباره خبر احتمال سفر وزیر خارجه انگلیس به چین هنوز موضع‌گیری نکرده‌اند.

وزیر خارجه انگلیس قرار بود در اواخر ماه جولای (ماه پیش) به چین سفر کند، اما این سفر هرگز محقق نشد زیرا وزیر خارجه چین به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر کرد.

سوم مرداد نمایندگان پارلمان چین «وانگ یی،» رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب حاکم چین را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد. این انتصاب پس از غیبت چند هفته «چین گانگ» وزیر خارجه این کشور، که هنوز علت آن اعلام نشده، صورت گرفت.

وانگ یی پیش از این نیز از سال ۲۰۱۳ به مدت ۹ سال منصب وزارت خارجه چین را در اختیار داشته است.

وزارت خارجه چین تاکنون نسبت به شایعات پیرامون سرنوشت چین گانگ موضع‌گیری نکرده، اما به نوشته اسپوتنیک وب‌سایت وزارت خارجه چین نشان می‌دهد که آخرین دیدار رسمی گانگ روز ۲۵ ژوئن (۴ تیرماه) و با معاون وزیر خارجه روسیه در پکن بوده است.

چین گانگ اواخر ماه دسامبر گذشته به عنوان وزیر خارجه چین منصوب شده و گفته می‌شود یکی از مشاوران مورد اعتماد شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین است.
https://mardomefarda.ir/vdcirpar.t1aur2bcct.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین