تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
هوش مصنوعی (AI) می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد، ولی این تغییر به ضرر نیروی کار و مهندسان است یا به نفعشان؟ در این زمینه طی چند سال اخیر شرکت‌های مختلف AI را در محصولات خود به صورت گسترده به کار گرفته‌اند که به نظر لنوو یکی از آنها خواهد بود؛ شرکتی که قصد دارد گوشی‌ها و کامپیوترهای سال آینده خود را با کمک AI طراحی کرده و بسازد.
مدیرعامل لنوو: سال آینده منتظر کامپیوترها و گوشی‌های طراحی شده توسط هوش مصنوعی باشید
به گزارش مردم فردا،لنوو، شرکت چینی تولید کننده کامپیوتر و گوشی های هوشمند، قصد دارد سال آینده محصولات جدیدی را با استفاده از هوش مصنوعی (AI) طراحی و عرضه کند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که لنوو با رقبای خود در بازار جهانی رقابت سختی دارد.

در زبان انگلیسی اصلاحی وجود دارد که «آستر نقره‌ای» نام دارد. این اصطلاح بدان معناست که وقتی یک اتفاقی یک آستر نقره‌ای باشد، می‌تواند به رویداد یا چیزی اشاره کند که در ابتدا به عنوان یک پدیده منفی استنباط شده ولی در ادامه اثرات مثبتش نشان داده شده است. این دقیقاً اصطلاحی است که آقای یانگ یوان کینگ، مدیر عامل شرکت لنوو در جریان سخنرانی شب گذشته خود در رویداد گزارش عملکرد شرکت برای هوش مصنوعی یاد کرده و گفته که “AI could be a silver-lining”.

بنابر گزارش Nikkei Asia، مدیر عامل لنوو، یانگ یوان کینگ، در گفت و گو با رسانه های چینی، اعلام کرده که سال آینده شرکت وی قادر خواهد بود که کامپیوترها و گوشی های هوشمند را با استفاده از AI طراحی کند. این به این معناست که هوش مصنوعی نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد طرح، رنگ، قابلیت ها و قیمت محصولات خواهد داشت.

                                                                                     آقای یانگ یوان کینگ، مدیر عامل Lenovo
آقای یانگ در بخش دیگری از صحبت خود ایده مورد نظر را اینگونه شرح داده است: «AI به ما کمک می کند تا بهتر بفهمیم که مشتریان ما چه نوع محصولاتی را دوست دارند و ما چطور می‌توانیم آنها را توسعه داده و بهبود بخشیم. AI همچنین به ما اجازه می‌دهد تا بفهمیم چطور می‌توانیم با سرعت بیشتری محصولات خود را تولید نموده و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهیم.»

برنامه‌های لنوو برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی
لنوو از سال 2018 شروع به سرمایه گذاری در AI نموده و در حال حاضر برخی از محصولات خود را با قابلیت های مرتبط با این فناوری به بازار عرضه می‌کند. برای مثال، لپ تاپ زده بالای ThinkPad X1 Carbon به AI Noise Cancellation مجهز شده که با استفاده از الگوهای هوش مصنوعی، صدای پس زمینه هنگام استریمینگ و ضبط صدا با میکروفون لپ تاپ را حذف می کند. همچنین، گوشی های هوشمند Z6 Pro و Z5 Pro GT دارای AI Camera هستند که عکس های با کیفیت بالاتری تولید می‌کنند.

لنوو قصد دارد با استفاده از AI نسل جدیدی از محصولات خود را ارائه دهد. شرکت چینی در حال حاضر در حال توسعه یک سیستم سطح بالاتر هوش مصنوعی موسوم به Lenovo One است که امکان اتصال بین کامپیوترها و گوشی های هوشمند بدون کوچکترین زحمت برای کاربران را فراهم می‌کند. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا از یک صفحه نمایش، صفحه کلید، ماوس و باتری به صورت مشترک برای دستگاه‌های خود استفاده کنند.

لنوو همچنین در حال تحقیق و توسعه در زمینه های دیگری مانند AI Cloud، AI Education و AI Healthcare است. شرکت چینی امیدوار است که با استفاده از AI بتواند راهکارهای جدیدی را برای مشکلات جامعه ارائه دهد.

لنوو با این استراتژی قصد دارد سهم بازار خود در زمینه‌های مختلف را گسترش دهد. این شرکت در حال حاضر با سهم 25 درصدی از بازار، بزرگترین تولید کننده کامپیوترهای شخصی در جهان است. همچنین، لنوو در رده پنجم تولید کنندگان گوشی های هوشمند قرار دارد و سهم 9.5 درصدی از بازار را دارد.

لنوو با این وجود با رقبای قدرتمندی مانند اپل، سامسونگ، هلدینگ BBK و شیائومی رقابت می‌کند. بنابر گزارش فصلی ارائه شده، شرکت چینی به صورت کلی در سه‌ماهه اول سال 2023 عملکرد ضعیفی داشته و سود خالص آن نسبت به سال قبل 37 درصد کاهش یافته است. علت این کاهش عمدتاً به کمبود قطعات الکترونیکی و تحریم های آمریکا علیه چین نسبت داده می شود.

لنوو اعلام کرده است که با استفاده از AI قصد دارد بازار خود را در زمینه های جدیدی مانند ابر رایانه‌ها، اینترنت اشیاء و حوزه های صنعتی گسترش دهد. شرکت چینی همچنین برای تقویت برند خود در بازار لوکس و پرسود نیز تلاش نموده و در کنار برندهای فعلی، قصد ساخت برندهای جدید و متفاوت دیگری را نیز دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcgnx9x.ak9z74prra.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما