تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
سروش رفیعی و یاسین سلمانی بار دیگر با یکدیگر هم‌تیمی می‌شوند تا یک چالش قدیمی را این بار با پیراهن پرسپولیس تجربه کنند.
سروش و یاسین از سپاهان تا پرسپولیس
به گزارش مردم فردا،پرسپولیس در سالهایی که اوج گرفت و یک چهره قهرمان از خود نشان داد هافبک‌های بازیساز جذاب و خوبی را در ترکیب خود داشت که از آنها می‌توان به سروش رفیعی، محسن مسلمان و بشار رسن اشاره کرد که سروش فصل پیش دوباره به پرسپولیس برگشت و کمک شایانی به قهرمانی‌های تیمش کرد.
برای اهمیت هافبک بازیساز کافی است بدانید که سرخ‌ها در یک مقطع (لیگ بیست و یکم) خلا هافبک بازیساز را در تیم‌شان تجربه کردند که در همان سال نوار قهرمانی‌های متوالی این تیم گسسته شد و یحیی برای لیگ بیست و دوم سروش رفیعی را به تیمش آورد.
حال در این تابستان بحث حضور یاسین سلمانی در پرسپولیس بعد از عدم تمدید با سپاهان داغ شده بود اما این موضوع برای چند هفته متوقف شد چراکه گفته می‌شد یحیی در این پست سروش رفیعی را دارد و البته خود یاسین نیز از تمایلش به لژیونر شدن صحبت کرد.
حال که دوباره یاسین سلمانی به پرسپولیس نزدیک شده و می‌شود او را در پیراهن سرخ تصور کرد، جالب است بدانید که سروش رفیعی و یاسین سلمانی در سپاهان هم‌بازی بوده‌اند و البته رقابت جالب توجهی با یکدیگر داشتند.
یاسین در ابتدای لیگ نوزدهم از تیم آکادمی سپاهان به ترکیب تیم بزرگسالان اضافه شد و اگرچه در لیگ نوزدهم زیر نظر امیرقلعه نویی تنها یک مسابقه به میدان رفت، اما در لیگ بیستم با اعتماد محرم نویدکیا فرصت بیشتری پیدا کرد و با زدن 4 گل و 4 پاس گل در جام حذفی آمار بسیار خوبی از خود به جای گذاشت؛ ضمن اینکه گل‌های او در مقابل ذوب‌آهن، مس رفسنجان و همینطور پدیده، زیبا و دیدنی بودند و البته در روند صعودی سپاهان تاثیر داشت.

یاسین و سروش تقریبا هم سبک و هم‌پست یکدیگر هستند اما در سپاهان سابقه بازی کردن کنار یکدیگر را نیز داشته‌اند و این دیگر هنر یحیی گل‌محمدی است که چگونه از دو بازیکن خلاق تیمش بازی بگیرد.
در سپاهان سروش رفیعی جایگاه خوبی داشت اما دو هفته مرخصی برای تولد فرزندش و البته محرومیت سه کارته شدن باعث فیکس شدن سلمانی در تیم محرم نویدکیا شده بود و پس از درخشش یاسین در ترکیب اصلی، سروش کار بسیار سختی برای بازگشت داشت.
این موضوع رقابت را در خط هافبک پرسپولیس داغ می‌کند و باتوجه به حق اشتباه نداشتن بازیکنان خط میانی، پرسپولیس مهره‌هایش را سرپنجه و آماده نگه می‌دارد.
سروش رفیعی در ۳۳ سالگی همچنان مهره آماده‌ای است و در دو هفته اول لیگ جدید نیز بسیار خوب کار کرده و یاسین سلمانی نیز که کاپیتان تیم ملی امید است و به عنوان پدیده فوتبال ایران شناخته می‌شود، آرزوهای دور و درازی در سر دارد و می‌تواند در ۲۱ سالگی در پرسپولیس بدرخشد.
در نهایت باید دید یحیی چه تدبیری برای بازی دادن به سروش رفیعی و یاسین سلمانی پیش خواهد گرفت. شاید بازی کردن آنها کنار یکدیگر نیز جذاب باشد و به سود مهاجمان این تیم شود اما باید دید پازل تاکتیکی یحیی با این مهره تازه نفس و جذاب چگونه چیده خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcbg5b5.rhbgwpiuur.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما