تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰
جالب است ۰
«جیمز هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در آفریقا جمعه شب اعلام کرد که ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی پیشگیرانه برای تخلیه دو پایگاه اصلی هواپیماهای بدون سرنشین و مبارزه با تروریسم در نیجر است.
آمریکا از احتمال تخلیه پایگاه‌های پهپادی خود در آفریقا خبر داد
به گزارش مردم فردا،به نقل از تارنمای شبکه خبری «روسیا الیوم» وی گفت: تا این لحظه، هیچ تصمیمی برای تخلیه از بزرگترین پایگاه مبارزه با تروریسم واشنگتن در نیجر واقع در منطقه صحرای غربی و ساحل در غرب آفریقا وجود ندارد.

بنا به ادعای این فرمانده نظامی، تخلیه این ۲ پایگاه پهپادی آمریکا از نیجر، تلاش‌های اطلاعاتی آمریکا و مبارزه با تروریسم را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که با دستیابی به راه‌حل سیاسی در نیجر، نیاز به تخلیه پایگاه‌های نظامی در این کشور در سایه شورای نظامی حاکم و جدید در نیجر نباشیم.

این اظهارات هکر درحالی انجام می‌شود که مسؤول سیاسی، صلح و امنیت جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به اکواس جمعه شب اعلام کرد که این گروه در صورتی که دستور اقدام نظامی علیه نیجر صادر شود، آماده نبرد است.

این مقام مسؤول مدعی شد: ترجیح ما اقدام نظامی نیست، اما به علت سرکشی شورای نظامی نیجر مجبور به این کار هستیم.

وی گفت: هرگونه اقدام نظامی در نیجر کوتاه و برای بازگرداندن نظام قانون اساسی در این کشور است.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نهاد ریاست جمهوری نیجر نیز اعلام کرد: گارد ریاست جمهوری صبح چهارشنبه اقدامی علیه جمهوریت کشور انجام داد و ارتش آماده حمله به گارد ریاست جمهوری در صورت صرف نظر نکردن آن از بازداشت رئیس جمهوری است. بازوم و خانواده‌اش که تحت بازداشت عناصر گارد ریاست جمهوری هستند، در سلامت بسر می‌برند.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند.
https://mardomefarda.ir/vdcdsx0x.yt0z56a22y.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین