تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
زهرا ابطحیان، فلوشیپ عفونت در نقص ایمنی و پیوند در بیماران مبتلا به نقص ایمنی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ابتلا به بیماری نقص سیستم ایمنی در تمام دنیا شیوع داشته و این بیماری به منطقه جغرافیایی خاصی بستگی ندارد و بیشتر جنبه ژنتیکی و سابقه خانوادگی در ابتلای افراد به این عارضه خواهد داشت.
درصد بالای ایجاد نقص سیستم ایمنی در بدن جنبه ژنتیکی دارد
به گزارش مردم فردا، به دلیل عرضه داروهای مختلف برای مقابله با بیماری، مصرف داروهای مهار کننده سیستم ایمنی بالا رفته است و در نتیجه احتمال ابتلای افراد به نقص سیستم ایمنی بدن افزایش می یابد. درمان بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن سخت تر از افراد عادی است.
فلوشیپ عفونت در نقص سیستم ایمنی در بیماران مبتلا به نقص ایمنی بیان کرد: هنگامی که سیستم ایمنی بدن دچار ضعف می شود فرد مستعد به عفونت های  بیشتری در بدن  مبتلا خواهد شد. یکسری از عفونت در افراد به دلیل باکتری یا ویروس ایجاد می شود که به دلیل نقص سیستم ایمنی فرد مبتلا دچار مشکلاتی خواهد شد.
او ادامه داد: بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی باید بیشتر از افراد عادی مراقب خود باشند. خانواده های بیماران نیز باید مواظب بوده تا ویروس یا باکتری را به خانه و به بیمار دچار نقص سیستم ایمنی منتقل نکنند.
ابطحیان گفت: به دلایل مختلف از جمله ابتلا به سرطان و مصرف داروهای شیمی درمانی ، سیستم ایمنی بدن دچار ضعف و نقص  خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdca6unu.49nwi15kk4.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما