تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۲
جالب است ۰
سازمان ملل با اشاره به فرار حدود یک میلیون نفر از سودان و کمبود مواد غذایی پس از گذشت چهار ماه درگیری در این کشور، اعلام کرد که اوضاع سودان از کنترل خارج شده است.
سازمان ملل: اوضاع سودان از کنترل خارج شده است
به گزارش مردم فردا،سازمان ملل متحد اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌ها در سودان که از چهار ماه پیش آغاز شده، اوضاع این کشور از کنترل خارج شده است.
سودان از بیش از سه ماه پیش شاهد درگیری خشونت‌بار و گسترده بین نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع تحت فرماندهی «محمد حمدان دقلو» است.

آژانس‌های سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به تداوم درگیری‌ها در سودان اعلام کردند: «زمان برای کاشت محصولات کشاورزی مورد نیاز سودان و همسایگان آن اندک و تجهیزات پزشکی کمیاب است و اوضاع از کنترل خارج شده است».

در همین ارتباط، «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان روز گذشته در سخنانی گفت که جنگ در میز مذاکرات به پایان خواهد رسید.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که جنگ در سودان منجر به فرار یک میلیون و ۱۷ هزار و ۴۴۹ نفر از این کشور به کشورهای همسایه شده است و علاوه بر آن تعداد افرادی که در داخل سودان از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند به سه میلیون و ۴۳۳ هزار و ۲۵ نفر رسیده است.

میلیون‌ها نفر در خارطوم و دیگر شهرها در دو منطقه دارفور و کردفان با قطعی طولانی مدت برق، ارتباطات و آب مواجه هستند.

در همین ارتباط «الیزابت تروسل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در نشستی در ژنو گفت: «اجساد بسیاری از کشته‌ها هنوز جمع‌آوری و شناسایی نشده‌اند و طبق برآورد سازمان ملل تعداد کشته‌ها بیش از چهار هزار نفر است».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، اداره ملی برق سودان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناطق وسیعی از کشور از روز یکشنبه دچار قطعی برق شده‌اند و شبکه‌های تلفن همراه نیز از کار افتاده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcji8e8.uqeyvzsffu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین