تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
تابستان با سرعت رو به پایان است و دانش آموزان باید رفته رفته خود را برای یک سال تحصیلی جدید آماده کنند. به طور طبیعی مدارس در ساعات اولیه صبح آغاز به کار می کنند و از سوی دیگر برنامه خواب کودکان در روزهای بلند تابستانی از روال منظم خارج شده و کودکان به دیر خوابیدن عادت می کنند.
پیش از شروع مدارس، ساعت خواب کودکان را تنظیم کنید
به گزارش مردم فردا،کارشناسان معتقدند: رعایت یک برنامه منظم زمان خواب، کلید کمک به کودکان شما برای داشتن خوابی آرام و با طراوت است. خوشبختانه بررسی ها نشان می دهد؛ حدود ۸۱ درصد از والدین دارای فرزندان زیر ۱۸ سال روی خواب و ساعت به بستر رفتن کودکان حساس هستند.

دکتر شالینی پاروتی، از پژوهشگران مرکز سلامت کودکان در این رابطه گفت: تنظیم یک برنامه منظم زمان خواب، به ویژه برای کودکانی که برای سلامت و تندرستی خود به خواب بیشتری نیاز دارند، بسیار مهم است. در این میان تغییر عادات تابستانی به عادات برنامه ‌ریزی شده در سال تحصیلی می ‌تواند برای کودکان دشوار باشد، به همین دلیل است که توصیه می شود والدین این فرایند انتقال را از چند هفته قبل از آغاز مدارسشروع کنند. یک برنامه منظم خواب همچنین به تنظیم سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی کمک می کند.
دکتر پروتی در ادامه توضیحاتش گفت: دانش آموزان به طور طبیعی برای شناسایی علایق علمی و شخصی خود تحت فشار زیادی هستند. به همین دلیل اولویت دادن به خواب برای حمایت از رشد و موفقیت تحصیلی و فردی آن ها ضروری است.

به گفته کارشناسان، والدین می توانند بر اساس سن فرزندشان تعیین کنند که وی چقدر به خواب نیاز دارد. به طور کلی افراد ۳ تا ۵ ساله به ۱۰ تا ۱۳ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. کودکان ۶ تا ۱۲ ساله باید ۹ تا ۱۲ ساعت بخوابند و نوجوانان نیز هر شب به هشت تا ۱۰ ساعت خواب نیاز دارند.
این ساعات خواب معمولا در فصل تابستان به هم ریخته و متخصصان توصیه می کنند برای گذار به روال پاییزی، بهتر است به تدریج زمان خواب را هر شب ۱۵ دقیقه زودتر تغییر دهید و هر روز صبح ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید.
از سوی دیگر والدین باید استفاده از موبایل و تجهیزات الکتریکی را قبل از خواب محدود کرده و توصیه می شود وسایل الکترونیکی را حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خاموش شدن چراغ، کنار بگذارید.
همچنین برای ایجاد خواب آرام و مناسب کودکان در ماه آخر تابستان بهتر است یک برنامه ۱۵ دقیقه ای آرامش بخش شبانه ایجاد کنید که ممکن است شامل خواندن، یادداشت روزانه یا حمام یا دوش آب گرم باشد. در نهایت ایجاد یک محیط خواب آرام و خنک به خوابیدن نوجوانان کمک می کند.
https://mardomefarda.ir/vdca0unu.49nww15kk4.html
منبع : سینا پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما