تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
جالب است ۰
سازمان هواشناسی کشور از وزش شدید باد، گرد و خاک و در نواحی مستعد، توفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم و جنوب و شرق سمنان، طی روزهای آینده خبر داد.
هشدار هواشناسی نسبت به توفان شن و گرد و خاک در 4 استان
به گزارش مردم فردا،سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی و با اشاره به افزایش گرادیان فشار سطح زمین از وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن طی روز جمعه (۱۳ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم، روز شنبه (۱۴ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی و روز یک‌شنبه (۱۵ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب و شرق سمنان خبر داد.

از همین رو در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور نسبت به اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdciwrar.t1auu2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین