تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۱
جالب است ۰
هیات سازمان ملل برای تامین صلح و ثبات در مالی (MINUSMA) اعلام کرد، به خاطر وخیم شدن شرایط امنیتی، به روند تخلیه پایگاهش در شهر "بر" واقع در شمال مالی سرعت بخشیده است.
خروج زودهنگام نیروهای سازمان ملل از مالی به خاطر نگرانی‌های امنیتی
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری راشاتودی، این هیات حافظ صلح در پستی در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: وخیم شدن اوضاع امنیتی در این منطقه خطر جدی را برای نیروهای کلاه آبی که در اینجا مشغول انجام عملیات هستند، به وجود می‌آورد.  

در ادامه این پست آمده است: این هیات صلح‌بانان سازمان ملل در مالی از تمامی طرفین درگیر می‌خواهد تا از انجام هرگونه اقدامی که این عملیات را پیچیده‌تر می‌کند، اجتناب کنند.

به دنبال درخواست دولت گذار مالی برای پایان ماموریت این صلح‌بانان سازمان ملل بدون هیچ گونه وقفه‌ای، شورای امنیت در ژوئن سال جاری میلادی با تکمیل روند خروج نیروهای حافظ صلح از مالی تا پایان سال جاری میلادی موافقت کرد.

خروج این هیات سازمان ملل که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای کمک به مبارزه با شورش‌ها در مالی تشکیل شد، باعث تشدید تنش‌ها میان حاکمان نظامی و ائتلاف شورشیان طوارق موسوم به "جنبش‌های هماهنگی ازواد" شده است.

هیات صلحبانان سازمان ملل پس از اعلام این تصمیم برای خروج نیروهایش از مالی، در بیانیه دیگری اعلام کرد، کاروان نیروهایش که در حال خروج از شهر "بر" بودند، مورد حمله قرار گرفتند به طوری که سه صلح‌بان زخمی شده و برای درمان به تیمبوکتو منتقل شدند.

این هیات سازمان ملل هشدار داد: حملات علیه نیروهای حافظ صلح تحت قوانین بین‌المللی، جنایت جنگی محسوب می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcexz8w.jh87oi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین