تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۰
جالب است ۰
هند یک اسکادران از جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-۲۹ را در پایگاه هوایی سرینگر در مرز پاکستان و در نزدیکی ایالت لادخ در مرز چین مستقر کرد. دولت هند، علت این اقدام را به روزرسانی نیروی هوایی و مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی پاکستان و چین عنوان کرده است.
هند پایگاه هوایی در نزدیک مرز با چین و پاکستان را تقویت کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از تلویزیون دهلی، ارتش هند اسکادران تریدنت (سه شاخه) که اکنون به عنوان «مدافع شمال» نیز شناخته می شود را جایگزین اسکادران میگ-۲۱ در پایگاه هوایی سرینگر کرده است این پایگاه مدت‌هاست مسئولیت مراقبت از خاک هند در برابر تهدید احتمالی از سوی پاکستان را بر عهده داشته است.

سرینگر در مرکز دره کشمیر قرار دارد و ارتفاع آن از دشت‌های منطقه بالاتر است، «ویپول شارما»، خلبان اسکادران نیروی هوایی هند، به خبرگزاری اخبار بین‌المللی آسیا گفت: میگ ۲۹ از نظر استراتژیک برای این منطقه بسیار مناسب و انتظارات لازم را برآورده می کند، به همین دلیل ما می توانیم دشمنان را در هر دو جبهه مورد حمله قرار دهیم.

میگ ۲۹ دارای مزایای متعددی نسبت به میگ ۲۱ است که توانسته سال ها با موفقیت از منطقه تحت مسئولیت خود در دره کشمیر دفاع کنند و همچنین در سال ۲۰۱۹ پس از حملات هوایی بالاکوت به کمپ های تروریستی پاکستان موفق شدند یک F-۱۶ را منهدم کنند.

میگ ۲۹ همچنین پس از ارتقاء به موشک های هوا به هوا و تسلیحات هوا به زمین بسیار دوربرد مجهز شده است. مقامات نیروی هوایی هند گفتند: این هواپیمای جنگنده همچنین قابلیت مهار قابلیت‌های هواپیمای دشمن در زمان درگیری را نیز فراهم کرده‌اند.

«شیوام رانا»، یکی دیگر از خلبانان مسئول اسکادران گفت: هواپیمای ارتقا یافته می تواند در شب با عینک دید در شب عمل کند و به دلیل قابلیت سوخت گیری هوا به هوا برد بیشتری دارد

او گفت: ما همچنین تسلیحات هوا به زمین را که قبلاً روی این مدل وجود نداشت را در آن گنجانده ایم، بزرگترین توانایی این هواپیماها خلبانانی هستند که توسط نیروی هوایی هند برای خدمت در آن انتخاب می شوند.

میگ‌های جدید در ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه 1401) به پایگاه هوایی سرینگر منتقل شدند و به طور گسترده در دره کشمیر و بخش‌هایی از لادخ پرواز کردند، جایی که آنها یکی از اولین کسانی هستند که در صورت هرگونه تلاش چینی ها برای نقض حریم هوایی هند آماده پاسخگویی خواهند بود.

میگ-۲۹ اولین هواپیمایی است که پس از درگیری گالوان در سال ۲۰۲۰ برای مقابله با تهدیدات چین در بخش لادخ مستقر شدند و از آن زمان تاکنون چندین عملیات را با موفقیت به پایان رسانده اند.
https://mardomefarda.ir/vdcam6nu.49nwe15kk4.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین