تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۴
جالب است ۰
مقام‌های چین از افزایش شمار قربانیان سیل اخیر در پکن پایتخت این کشور به ۳۳ نفر خبر داده و اعلام کردند که ۱۸ چینی هم ناپدید شده‌اند.
تلفات سیل در پکن به ۳۳ نفر رسید
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری فرانسه صبح روز چهارشنبه گزارشی درباره سیل اخیر در پکن و دیگر استان‌های چین منتشر کرد و از افزایش شمار قربانیان خبر داد.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: «پایتخت چین در هفته‌های اخیر تحت تأثیر بارندگی‌های بی‌سابقه قرار گرفته است که به زیرساخت‌ها آسیب رسانده و آب بخش‌هایی از حومه شهر و مناطق اطراف آن را فرا گرفته است».

مقامات چین روز چهارشنبه (امروز) اعلام کردند که ۳۳ نفر در نتیجه بارش شدید اخیر و آب و هوای بد در پکن جان خود را از دست داده‌اند که عمدتاً بر اثر سیل و فروریختن ساختمان‌ها بوده است. ۱۸ نفر از مردم چین هم مفقود شده‌اند.

اعلام آمار جدید تلفات در پکن تقریباً سه برابر رقمی است که مقامات چین سه شنبه هفته گذشته اعلام کرده بودند.

«شیا لین مائو» معاون شهردار پکن در یک نشست خبری درباره بارش شدید باران و سیل مرگبار در این شهر اعلام کرد: «من همدردی عمیق خودم را درباره کسانی که حین خدمت جانشان را از دست دادند و همچنین در خصوص قربانیان اعلام می‌کنم».

ده‌ها نفر در سیل در شمال چین جان خود را از دست داده‌اند و مقام‌های چین روز جمعه (هفته گذشته)اعلام کرد که ۱۴۷ کشته یا مفقود در ماه گذشته در نتیجه بلایای طبیعی بوده است. بنا بر اعلام وزارت مدیریت امور اضطراری چین، ۱۴۲ نفر از قربانیان در نتیجه سیل یا بلایای زمین شناسی جان باختند.

مقام‌های استان «هبی» که استان همجوار پکن است، اعلام کردند در این استان شمالی تاکنون ۱۵ نفر کشته و ۲۲ نفر مفقود شده‌اند. در استان «جیلین» واقع در شمال شرقی چین خبرها حاکی است که ۱۴ نفر کشته شده‌اند.

از استان شمالی «هیلونگ جیانگ» چین خبر رسیده که در روزهای اخیر سطح آب ده‌ها رودخانه به شدت افزایش یافته و به سطوح هشداردهنده رسیده رسیده است.

«ژنگ شیا او کانگ» یک افسر پلیس استان «شیانگ شی» در مصاحبه با خبرگزاری دولتی «شینهوا» گفت: «من هنوز وقتی سیل اخیر را به خاطر می آوردم، احساس ترس می‌کنم».

وی با اشاره به تحرکات به موقع نیروهای امدادی و انتظامی در این استان افزود: «در مواجهه با بارندگی مداوم و بالا آمدن آب رودخانه، اگر ما موفق به تخلیه به موقع روستاییان نمی‌شدیم، عواقب ویرانگر بود».

خبرگزاری فرانسه در پایان گزاش خود تصریح کرد: «طی هفته‌های اخیر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تحت تأثیر رویدادهای آب و هوایی شدید و موج‌های طولانی مدت گرما قرار گرفته‌اند، رویدادهایی که دانشمندان می‌گویند با تغییرات آب و هوایی تشدید شده‌اند».
https://mardomefarda.ir/vdcbw8b5.rhbg8piuur.html
منبع : فارس
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین