تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹
جالب است ۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اجرای طرح وارادت خودروهای خارجی کارکرده از حدود ۲ هفته آینده روند اجرایی به خود می‌گیرد.
ادعایی درباره‌ی واردات خودروهای کارکرده به کشور
به گزارش مردم فردا،لطف‌الله سیاهکلی درباره علت عدم اجرای طرح وارادت خودروهای خارجی زیر 5 سال کارکرد اظهار داشت: اجرای این طرح از حدود 2 هفته آینده روند اجرایی و جدی به خود می‌گیرد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در واردات خودروهای کارکرده خارجی سقف میزان حجم موتور نداریم و همچنین محدودیتی در میزان واردات این خودروها از سوی افراد حقیقی و حقوقی نداریم. خوشبختانه در موضوع واردات خودروهای کارکرده از پس مافیای خودرو برآمدیم، وگرنه واردات خودروهای زیر 5 سال کارکرد انجام نمی‌شد.
سیاهکلی با انتقاد شدید از نقش مافیای خودرو در گران کردن خودروهای چینی از جمله دیگنیتی گفت: متأسفانه وزیر قبلی صمت با بردن خودرو به بورس باعث شد که قیمت دیگنیتی از 750 میلیون به 2.5 میلیارد تومان برسد و وقتی هم از مدیر شرکت تولیدکننده علت جهش عجیب‌وغریب قیمت این خودرو را پرسیدیم، به ما گفت چون مردم می‌خرند، به این قیمت می‌فروشم.
وی با اشاره به تصویب قانون ساماندهی بازار خودرو (واردات خودرو) ادامه داد: با این قانون حتی قفل ورود خودروهای تریلر و کشنده هم باز شد و مشکل 15 هزار نفر برای نوسازی خودروهای کشنده برطرف شد.
سوار شدن بر بنز و تویوتا حرام نیست
نماینده مردم قزوین،‌ آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جواب این سؤال خبرنگار تسنیم موضوع اعطای خودرو‌های فیدلیتی و لاماری به نمایندگان مجلس را تکذیب کرد و گفت: نمایندگان از جمله بنده از این خودروها نگرفتیم. در ضمن جایی گفته شد که سیاهکلی خودروی شاسی‌بلند گرفته و اگر من هم خودرو گرفتم و هم نقش اول را در استیضاح وزیر سابق صمت داشتم، پس بنده سوپرمن هستم.

سیاهکلی با بیان اینکه هیچ مجتهد یا مرجع تقلیدی واردات خودرو را حرام نکرده است، گفت: چه کسی گفته که جوان ما باید جوانی خود را با پراید بگذراند؟ آیا سوار شدن بر بنز و تویوتا حرام است؟ افرادی سال‌ها تلاش می‌کردند که موضوع غلط جلوگیری از واردات خودرو را به بدنه تصمیم‌گیر دولت و نظام تلقین کنند. کار مافیا این است که کار غلط را در ذهن مسئولان درست جا بیندازد تا نظام را ناکارآمد جا بزند.
https://mardomefarda.ir/vdcjmve8.uqeyvzsffu.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین