تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۵
جالب است ۰
رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که تمدید توافق غلات به پایبندی کشورهای غربی به تعهداتشان وابسته است.
اردوغان: تمدید توافق غلات به پایبندی غرب به تعهداتش بستگی دارد
به گزارش مردم فردا،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که آنکارا به تماس‌های خود برای از سرگرفته شدن «توافق غلات» میان روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.

وی که این سخنان را در جریان کنفرانسی با حضور سفرای ترکیه مطرح می‌کرد، افزود: «به تماس‌های خود با هدف از سرگیری توافق غلات که از 17 جولای به حالت تعلیق در آمده ادامه می‌دهیم و حل موضوع صادرات غلات به پایبندی غرب به تعهداتش وابسته است».

رئیس جمهور ترکیه گفت: «تامین غلات مورد نیاز کشورهای آفریقایی موضوع حساسی برای آقای پوتین و همچنین برای ماست و مطمئن هستم که زمینه مشترکی با پوتین در این زمینه (تمدید توافق غلات) خواهیم یافت».

به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملل و ترکیه، توافق غلات که سال گذشته میان روسیه و اوکراین برای صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه به بازارهای جهانی امضا شده بود ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) به پایان رسید و خبری از تمدید آن نیست. کشورهای غربی روسیه را به ایجاد بحران و ناامنی غذایی در بحبوحه جنگ متهم می‌کنند. روسیه با رد این اتهامات می‌گوید بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل این توافقنامه، به آن باز خواهد گشت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیرا در نشستی گفت که مسکو می‌تواند عرضه غلات اوکراین به آفریقا را جایگزین کند و اعلام کرد روسیه در چند ماه آینده غلات را به صورت رایگان به ۶ کشور آفریقایی ارسال خواهد کرد. 
https://mardomefarda.ir/vdcezz8w.jh87zi9bbj.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین