تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
جالب است ۰
منابع لبنانی از آرامش شکننده در اردوگاه عین الحلوه به دنبال درگیری‌های شدید شب گذشته در این اردوگاه خبر دادند.
آرامش شکننده در اردوگاه عین الحلوه لبنان
به گزارش مردم فردا،به نقل از المنار، پس از برقراری آتش‌بس در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین‌الحلوه طی روز گذشته و پایبندی طرف‌های درگیری نسبت به اجرای آن، شب گذشته درگیری‌ها در این اردوگاه از سر گرفته شد؛ شبی که شاهد شدیدترین درگیری‌ها از آغاز این بحران بود.

منابع محلی گزارش دادند که تا بامداد امروز پنج‌شنبه، همچنان صدای تیراندازی و انفجار بمب در اردوگاه عین‌الحلوه به گوش می‌رسید و صدای درگیری‌ها در مناطقی از شهر صیدا نیز به گوش رسید.

بنا بر گزارش‌های مخابره‌شده، طی درگیری‌های شب گذشته، یکی از عناصر وابسته به جنبش فتح کشته شده و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند. کانون این درگیری‌ها در چندین محور داخل اردوگاه عین‌الحلوه به ویژه مناطق الطوارئ، البرکسات، خیابان پایین‌دست پارک القدس، حطین و الطیری بود.

گروه عصبه الانصار در بیانیه‌ای بیان کرد که برخی عناصر جنبش فتح به مراکز و مساجد وابسته به این گروه در محله‌های الطوارئ و الصفصاف حمله کردند، اما عصبه الانصار از پاسخ و ورود به این درگیری‌ها خودداری کرده است.

عصبه الانصار مسئولیت این حمله را متوجه تمامی رهبران تشکیلات خودگردان دانست و از آن‌ها خواست افرادی که به این گروه حمله کرده‌اند را مجازات کنند و از حمایت از آن‌ها دست بکشند. این گروه بیان کرد که به هیچ بهایی وارد این درگیری نخواهد شد.

از سوی دیگر ابوایاد الشعلان، فرمانده امنیت ملی فلسطین در صیدا نیز مدعی شد: ما با حضور در تمامی مواضع خود در اردوگاه عین‌الحلوه توافق آتش‌بس را تثبیت کردیم و دستورالعمل خود را درباره پایبندی به آتش‌بس تحت هر شرایطی را اعلام نمودیم.

الشعلان از پایبندی کامل و همه‌جانبه نسبت به توافق آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه خبر داد و افزود: به برادرانمان در عصبه الانصار می‌گوئیم که آنان یکی از طرف‌های دوست ما هستند و در اقدامات مشترک فلسطینیان مشارکت دارند. ما هیچ‌یک از مواضع آنان را مورد تعرض قرار نخواهیم داد و با آنان درگیر نخواهیم شد.

گفتنی است در جریان درگیری‌های اردوگاه عین‌الحلوه تاکنون ۱۲ تن جان خود را از دست داده‌اند، بیش از ۶۰ نفر زخمی شده‌اند و بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت ساکن در اردوگاه، مجبور به ترک آن شده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcaownu.49nww15kk4.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین