تاریخ انتشار :شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰
جالب است ۰
پرسپولیس با کمترین تغییر نسبت به سایر تیم های مدعی پا به رقابت های لیگ 23 خواهد گذاشت.
رکورد منحصر به فرد پرسپولیس در میان تمام مدعیان لیگ 23
به گزارش مردم فردا،پرسپولیس تنها با 3 ورودی و از دست دادن هفت بازیکن همچنان تیم آخر نقل و انتقالات بوده است. بیش از 3 هفته از آخرین جذب پرسپولیس که محمدحسین کنعانی‌زادگان است می گذرد و قرار است طی چند روز آینده در بهترین حالت ممکن دو بازیکن دیگر نیز به این مجموعه اضافه شوند. دو بازیکن در پست مهاجم نوک و دروازه‌بان جذب خواهند شد تا اسکواد یحیی برای شروع یک فصل دشوار تکمیل شود.
در این میان نکته ای که قطعا به نفع یحیی و تیمش خواهد بود این است که پرسپولیس تنها تیمی خواهد بود که با حداقل تغییر در ترکیب اصلی پا به لیگ 23 می گذارد و این امتیاز و مزیتی بزرگ و غیرقابل انکار برای یحیی گل‌محمدی است. اگرچه هواداران پرسپولیس چندان از نقل و انتقالالت تیمشان راضی نیستند و تاکید دارند پرسپولیس باید نفرات بیشتری را جذب می کرد اما یحیی گل محمدی با توجه به قوانین جدید سازمان لیگ و لیست 19 نفره اش که بسته شده، کاملا با آگاهی پا به نقل و انتقالات گذاشت و به هیچ وجه تمایل نداشت از این جمع 19 نفره حتی یک نفر را از دست بدهد. شاید جذب دروازه بان و مهاجم زیر 23 سال در آینده نشان دهد دلیل این همه تعلل او برای معرفی دروازه بان و مهاجم به باشگاه چه بوده است.
پرسپولیس فصل قبل با جذب 9 بازیکن یکی از فصل های شلوغ نقل و انتقالاتی را پشت سر گذاشت. یحیی حداقل 50 درصد ترکیب تیمش را تغییر داد و آن قدر خوب نقاط ضعف تیمش را پوشش داد که درنهایت نیز منجر به قهرمانی در تمام جام ها بود. اما این تغییرات زیاد کافی بود تا چند هفته ای برای هماهنگی تیم زمان صرف شود. کسب دو تساوی در دو بازی ابتدایی و از دست رفتن چهار امتیاز ماحصل همان تغییرات متعدد و زیاد بود. اما برای فصل پیش رو شرایط کاملا متفاوت است.
پرسپولیس برای لیگ پیش رو تمام اعضای کادرفنی قبل خود را به همراه دارد. البته به جز کریم باقری. ضمن این که بازیکنانی را به چرخه تمرینات خود اضافه کرده که از میان آن ها، دو بازیکن سابقه حضور در پرسپولیس را دارند، یکی‌ از آن ها از همین تیم رشد کرده و لژیونر شده و آخرین نفر نیز سابقه همکاری با گل‌محمدی را دارد. از این رو جا افتادن آن ها در ترکیب موردنظر یحیی کار سختی نیست.
همان طور که می دانید پرسپولیس در 10 هفته پایانی لیگ قبلی و همان طور دو بازی پایانی جام حذفی با یک ترکیب مشخص و تنها یک تغییر در خط حمله به مصاف حریفان رفت و با شکست تمام آن ها هر دو جام را بالای سر برد.

علیرضا بیرانوند درون دروازه، گولسیانی و پورعلی‌گنجی در قلب دفاع، اسماعیلی‌فر و علی نعمتی در جناحین خط دفاع، سرلک و رفیعی در مرکز زمین، ترابی و صادقی به‌عنوان هافبک‌های کناری، امیری در نقش مهاجم سایه و مهدی عبدی در پیشانی خط حمله که البته عبدی در نیمه دوم بازی برگشت مقابل استقلال جای خود را به آل کثیر داد و عیسی از آن به بعد در نقش مهاجم نوک در ترکیب به میدان رفت.
حال با توجه به نفرات جذب شده به نظر می رسد تنها تغییر پرسپولیس در ترکیب اصلی احتمالا شهاب زاهدی است که به جای عیسی آل کثیر به میدان می رود. مگر این که یحیی تصمیم بگیرد باز هم با توجه به درخشش مهدی عبدی در بازی های تدارکاتی پیش فصل به او میدان دهد که در این صورت پرسپولیس بدون هیچ تغییری راهی اولین بازی خود در لیگ 23 حرفه ای خواهد شد.
البته که اگر علی نعمتی به بازی اول نرسید احتمالاً وحید امیری در دفاع چپ بازی خواهد کرد و مشخص نیست زوج عبدی - عالیشاه در خط حمله به کار گرفته می شوند یا شاهد اولین بازی شهاب زاهدی خواهیم بود. اما هرچه هست تغییرات ترکیب پرسپولیس بعید است بیشتر از دو جا به جایی باشد چرا که بین مدافعان میانی نیز پیش‌بینی می‌شود یحیی با همان زوج موفق گولسیانی - پورعلی‌گنجی راهی میدان شده و حداقل هفته اول را با آنها استارت بزند.
در مجموع باید گفت حتی در صورت تغییرات احتمالی در خط دفاعی، ارنج اصلی پرسپولیس در حالت حداقلی یک و در حالت حداکثری سه تغییر خواهد داشت که بی تردید بین تمام مدعیان این فصل و حتی کل تیم‌های لیگ برتری، یک رکورد و ویژگی منحصر بفرد محسوب می شود.
وضعیتی که باعث می شود پرسپولیس از همان بازی اول در بهترین شرایط خود و با ترکیبی یکدست و هماهنگ با هارمونی و نظم بسیار بالا، امتیازهای مهم را از همان بازی های ابتدایی لیگ جمع آوری کند.
 
https://mardomefarda.ir/vdci33az.t1a3z2bcct.html
منبع : طرفداری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما