تاریخ انتشار :جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۳
جالب است ۰
خبرگزاری رویترز به نقل از آماری که به صورت مستقل جمع‌آوری کرده می‌گوید تعداد واقعی کشته‌شدگان در جنگ سودان ۲ برابر آمار رسمی است.
رویترز: تلفات غیرنظامی جنگ سودان ۲ برابر آمار رسمی است
به گزارش مردم فردا،خبرگزاری رویترز به کمک فعالان محلی و گروه‌های داوطلب گزارشی تهیه کرده که نشان می‌دهد تلفات غیرنظامیان در پایتخت سودان که بر اثر درگیری‌های اخیر جان خود را از دست داده‌اند ممکن است بیش از دو برابر آمار رسمی اعلام شده توسط مقامات باشد.

 بر اساس گزارش وزارت بهداشت سودان، تعداد کشته‌شدگان در ایالت خارطوم تا ۵ ژوئیه (۱۴ تیر) ۲۳۴ نفر بوده است. در این گزارش آمده که داده‌ها فقط از بیمارستان‌های غیرنظامی جمع‌آوری شده است. اما در سراسر ایالت خارطوم که شامل پایتخت و شهر‌های اطراف آن، «عمران» و «بحری» می‌شود، گروه‌های فعال و داوطلب حداقل ۵۸۰ غیرنظامی را تا ۲۶ ژوئیه ثبت کرده‌اند که در نتیجه حملات هوایی، توپخانه و شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند.

نابرابری در ارقام ایالت خارطوم نشان می‌دهد که تعداد رسمی مرگ و میر در سراسر کشور، که وزارت بهداشت آن را تا ۵ ژوئیه هزار و ۱۳۶ نفر اعلام کرده نیز ممکن است بسیار کمتر از مقدار واقعی باشد.

یک مقام در وزارت بهداشت سودان به رویترز گفته که ارقام رسمی «نوک کوه یخ» است. او گفت تفاوت در ارقام به این دلیل است که بسیاری از غیرنظامیان در محله‌ها یا خانه‌های خود و نه در بیمارستان، جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین مرگ آن‌ها ثبت نمی‌شود.

گفتنی است، پس از جدی شدن درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع که پیش از این ۴ سال به طور مشترک قدرت را در دست داشتند، خارطوم به منطقه جنگی این نیرو‌ها تبدیل شد. سازمان ملل درگیری‌های سودان را یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های بشردوستانه می‌داند. این جنگ تا کنون بیش از ۱۲ هزار نفر را مجروح و بیش از ۳.۵ میلیون نفر را آواره کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdceno8z.jh8ozi9bbj.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین