تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
بیش از 125 میلیون نفر در سراسر جهان به پسوریازیس مبتلا هستند، یک اختلال پوستی که در آن سلول ‌های پوست با سرعتی 10 برابر تکثیر شده و منجر به ایجاد لکه های پوستی روی سر، آرنج، زانو یا سایر نقاط بدن می شوند. اکنون، محققان دانشگاه براون در یک مطالعه پیشگامانه، نشان دادند: سطح ویتامین D می تواند نقش مهمی در شدت پسوریازیس داشته باشد.
مصرف ویتامین D شدت اختلال پوستی را کاهش دهد
به گزارش مردم فردا،علائم پسوریازیس ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشند؛ برخی از شایع ترین نشانه های این بیماری عبارتند از لکه های ملتهب و قرمز روی پوست، مفاصل دردناک و متورم و احساس سوزش یا خارش در اطراف لکه های ملتهب. هنوز دقیقا مشخص نیست که چه عواملی در ایجاد این اختلال پوستی نقش دارند؛ با این حال محققان معتقدند که هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی در این امر موثر هستند.
نتایج تحقیقاتی حاصل از مطالعه تقریباً 500 مورد پسوریازیس، حاکی از وجود رابطه نزدیکی بین شدت پسوریازیس و سطح ویتامین D هستند. به گفته محققان، رژیم غذایی غنی از ویتامین D یا مصرف مکمل خوراکی ویتامین D ممکن است با فواید زیادی برای بیماران مبتلا به پسوریازیس همراه باشد.
پژوهشگران در این مطالعه، به بررسی نقش تغذیه و عوامل محیطی در سرطان پوست و بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس پرداخته اند.به گزارش سیناپرس، نتایج تجزیه و تحلیل محققان نشان داده اند که سطوح پایین ویتامین D به طور قابل توجهی با شدت بیشتر پسوریازیس مرتبط است.
دانشمندان توضیح دادند: تصور می ‌شود ویتامین D با تأثیر مستقیم بر پاسخ ایمنی بدن و سلول ‌هایی که مسئول ترمیم پوست هستند، بر پیشرفت بیماری ‌های پوستی تأثیر می ‌گذارد.
تیم تحقیقاتی یافته‌ های خود را در NUTRITION 2023، نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا ارائه داده اند.
https://mardomefarda.ir/vdcc44qs.2bqom8laa2.html
منبع : سینا پرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما