تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور برای ۵ روز آینده اعلام کرد.
رگبار باران و رعد و برق در ۸ استان
به گزارش مردم فردا،سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) به‌ ویژه در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ در شمال آذربایجان غربی‌، شمال آذربایجان شرقی‌، جنوب‌ شرق‌ سیستان و بلوچستان و ارتفاعات‌ هرمزگان افزایش‌ ابر، رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود. در سواحل‌ دریای خزر و شمال اردبیل‌ نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

چهارشنبه‌ در شمال آذربایجان غربی‌، شمال آذربایجان شرقی‌ و ارتفاعات‌ هرمزگان رگبار پراکنده و در نیمه‌ جنوبی‌ سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق‌ همراه با وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد.

رگبار و رعد و برق‌ همراه با وزش‌ باد شدید پنجشنبه‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان ادامه‌ یافته‌ و در ارتفاعات‌ جنوب‌ کرمان، جنوب‌ شرق‌ فارس‌ و شمال خراسان شمالی‌ نیز رگبار پراکنده رخ‌ خواهد داد.

جمعه‌ در جنوب‌ شرق‌ فارس‌ و ارتفاعات‌ هرمزگان و شنبه‌ در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر و اردبیل‌ رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد و در سایر مناطق‌ کشور جوی پایدار حاکم‌ است‌.

طی‌ ۳ روز آینده در مناطقی‌ از شمال شرق‌، شرق‌، مرکز و دامنه‌های جنوبی‌ البرز سرعت‌ وزش‌ باد افزایش‌ یافته‌ که‌ در مناطق‌ مستعد با خیزش‌ گرد و خاک‌ نیز همراه خواهد بود. در همین‌ مدت‌ انتقال گرد و خاک‌ از سوی عراق‌ به‌ نوار مرزی استان‌های واقع‌ در غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ دور از انتظار نیست‌.

پنجشنبه‌ و جمعه‌ دمای هوا در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر و مناطقی‌ از شمال غرب‌ به طور محسوسی‌ افزایش‌ می‌یابد.

همچنین‌، توده هوای گرم طی‌ ۵ روز آینده همچنان در سایر مناطق‌ کشور استقرار داشته‌ و تغییرات‌ قابل‌ ملاحظه‌ دمایی‌ در آن پیش‌بینی‌ نمی‌شود.

دریای خزر سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌، تنگه‌ هرمز از سه‌شنبه‌ تا پنجشنبه‌ و شرق‌ دریای عمان نیز طی‌ ۵ روز آینده مواج‌ است‌.
https://mardomefarda.ir/vdcdfj0f.yt0nk6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین