تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
با پیروزی 1-0 فیلیپین مقابل نیوزیلند وضعیت جدول گروه A جام جهانی 2023 زنان پیچیده شد.
جام جهانی زنان؛ برد تاریخی یک تیم آسیایی!
به گزارش مردم فردا،تیم های نیوزیلند و فیلیپین در اولین دیدار از دور دوم مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان 2023 به مصاف هم رفتند که این دیدار با شکست 1-0 میزبان همراه بود.
نیوزیلند که بازی اول خود را با پیروزی 1-0 مقابل نروژ به پایان رسانده بود در حضور تماشاگران خودی به دنبال کسب برد دوم و قطعی کردن صعود خود بود اما فیلیپین که چیزی برای از دست دادن نداشت، فراتر از انتظار ظاهر شد و یکی از شگفتی های جام را خلق کرد.
این اولین حضور فیلیپین در تاریخ جام های جهانی زنان به شمار می رود و آنها در اولین بازی خود با 2 گل مغلوب سوئیس شده بودند. قهرمان سال 2022 آسیا در بازی دوم مقابل نیوزیلند میزبان چهره ای متفاوت از خود به نمایش گذاشت و اولین برد خود در تاریخ جام های جهانی زنان را کسب کرد.
سارینا بولدن در دقیقه 24 روی یک ارسال کرنر از سمت راست به هوا برخاست و با ضربه سر دروازه نیوزیلند را هدف گرفت؛ توپ در حالی که به نظر می رسید به راحتی در اختیار دروازه بان حریف قرار بگیرد با اشتباه محاسباتی او وارد دروازه شد تا فیلیپین برای اولین بار طعم گل در جام جهانی را بچشد؛ گلی که برای پیروزی این تیم مقابل میزبان کافی بود و نیوزیلند با وجود تلاش بسیار نتوانست آن را جبران کند و کار با نتیجه 1-0 به پایان رسید.
با این نتیجه نیوزیلند با 3 امتیاز و تفاضل گل صفر در مکان دوم جدول قرار گرفت و فیلیپن با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل 1- پایین تر از این تیم حضور دارد. نتیجه بازی سوئیس (3 امتیاز) و نروژ (0 امتیاز) در تعیین کننده رتبه نهایی تیم ها در پایان دور دوم مرحله گروهی خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdciyvaz.t1a352bcct.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما