تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۱
جالب است ۰
هزاران نظامی ذخیره اسرائیلی در اعتراض به اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو استعفای خود را اعلام کردند.
ترک خدمت ۱۰ هزار نظامی ذخیره صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی
به گزارش مردم فردا،حدود ۱۰۰۰۰ سرباز ذخیره داوطلب صهیونیست روز شنبه اعلام کردند که در اعتراض به اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو که اختیارات قوه قضاییه را محدود می‌کند، وظایف خود را ترک خواهند کرد.

به گزارش آناتولی، رسانه‌های محلی گزارش دادند که گروهی به نام "برادران اسلحه" بیانیه‌ای از سربازان ذخیره داوطلب صادر کرد که با اصلاحات قضایی بحث برانگیز مخالفت کردند.

هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی خواستار دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم شد تا درباره وضعیت سربازان ذخیره که از وظایف خود خارج می‌شوند، گفتگو کند.

در ۵ ژانویه، یاریو لوین، وزیر دادگستری اسرائیل "اصلاحات قضایی" را اعلام کرد که شامل تغییراتی مانند محدود کردن اختیارات دیوان عالی و دادن حق نظر به کابینه در انتصابات قضایی است.

نتانیاهو در ۲۷ مارس اعلام کرد که اصلاحات قضایی را به تعویق می‌اندازد که منجر به افزایش اعتراضات و اعتصابات در سراسر اراضی اشغالی شده بود، اما او همچنین اظهار داشت که اصلاحات قضایی پس از تصویب بودجه ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در اواخر ماه مه مجدداً در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به دنبال بن بست مذاکرات با مخالفان، کابینه اخیرا روند اصلاحات قضایی را از سر گرفته است.

به عنوان بخشی از اصلاحات قضایی، این رژیم اعلام کرد که لایحه لغو نظارت دیوان عالی بر کابینه برای رای دوم و سوم در ۲۴ ژوئیه به کنست (پارلمان) ارائه خواهد شد.

هزاران صهیونیست از جمله خلبانان جنگی، افسران زیردریایی و دیگر واحد‌ها که مخالف "اصلاحات قضایی" بودند، تصمیم گرفتند از خدمات ذخیره داوطلبانه استعفا کنند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم در تلاش است تا لایحه لغو نظارت دیوان عالی بر کابینه را در واکنش به واکنش‌های سربازان ذخیره به تعویق بیندازد.

جنبش اعتراضی علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو حدود هفت ماه است که با تظاهرات مداوم ادامه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcdj50f.yt0nn6a22y.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین