تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان یک‌هزار و ۲۸۶ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
ریزگرد در سیستان طوفان به پا کرد؛ ۱۲۸۶ نفر راهی بیمارستان شدند
به گزارش مردم فردا،مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۷ تیرماه تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز یک هزار و ۲۸۶ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۷۵ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ وزش باد شدید تا بیشینه ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت دیروز جمعه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر به ۴۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری اظهار کرد: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۹۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: غبار حاصل از توفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه هواشناسی سراوان را تا ۲هزار متر کاهش داد.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان افزایش غبار را خواهیم داشت.
https://mardomefarda.ir/vdchiqnz.23nwwdftt2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما