تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر خبر داد: ۶۸ دستگاه تویوتا لندکروز از مجموع ۳۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری شده جمعیت هلال احمر وارد گمرک خرمشهر شد. براساس قرارداد امضا شده با تامین‌کننده، الباقی خودرو‌ها تاپایان مرداد به ایران خواهد رسید.
آمبولانس‌های هلال احمر به ایران رسید
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ امیر جبلی توضیح داد: تابستان امسال ۳۰۰ دستگاه آمبولانس تویوتای شاسی‌بلند صفرکیلومتر به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر اضافه می‌شود و این گام بزرگ در راستای نوسازی ناوگان هلال احمر با پیگیری رئیس جمعیت هلال احمر محقق شد.
جبلی افزود: همه‌ی این خودروها، تویوتا لندکروزر هاردتاپ (سقف بلند) با حجم موتور ۴ هزار سی‌سی هستند که تا امروز ۶۸ دستگاه وارد کشور شده و در گمرک خرمشهر پارک شده‌اند و ۲۳۲ خودروی دیگر بر اساس موعد قید شده در قرارداد با شرکت تامین‌کننده تا پایان مردادماه امسال به کشور خواهد رسید.
وی در ادامه گفت: این خودرو‌ها به صورت کامل و آماده استفاده وارد کشور شده است، اما تبدیل آن‌ها به آمبولانس در گمرک ایران انجام خواهد شد. ۶۸ خودروی مذکور در گمرک خرمشهر در حال رنگ‌آمیزی و نصب تجهیزات لازم هستند تا به آمبولانس کامل تیپ A تبدیل شوند.
جبلی تاکید کرد: آمبولانس‌های هلال احمر با آمبولانس‌های شهری متفاوت است و با دنده‌های کمکی، امکان مانور مناسب در پاسخ به سوانح را دارد.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی هلال احمر گفت: فرآیند به این شکل است که خودور‌ها وارد گمرک ایران شده و سپس تجهیز و تبدیل به آمبولانس می‌شوند و پس از سیر مراحل اداری و قانونی، ترخیص انجام شده و با ورود به ناوگان هلال احمر در سطح کشور توزیع خواهند شد.
جبلی توضیح داد: خرید این آمبولانس‌ها از طریق برگزاری مناقصه عمومی دو مرحله‌ای و انتشار فراخوان آن در سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) در زمستان سال گذشته انجام شد و شرکت برنده‌ی مناقصه، واردات خودرو و تجهیز و تبدیل آن به آمبولانس را به عهده دارد.

وی همچنین افزود: در حال حاضر واردات هرگونه خودرو خارجی به خصوص خودور‌های با حجم موتور زیاد و قیمت پایه بالا ممنوع است، اما جمعیت هلال احمر توانست مجوز خاص واردات خودرو نجات و آمبولانس را در اول بهمن‌ماه سال گذشته از هیات دولت کسب کند.
https://mardomefarda.ir/vdcjyaev.uqehtzsffu.html
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما