تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۷
جالب است ۰
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به بحث زمان و بودجه مورد نیاز جهت ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین گفت، واشنگتن قادر نیست تعداد کافی از این جنگنده‌ها را جهت کمک به ضد حمله اوکراین ارسال کند.
پنتاگون از تاخیر ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین گفت
به گزارش مردم فردا،به نقل از راشا تودی، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی یک جلسه توجیهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اوکراین جنگنده‌های آمریکایی را دریافت نکرده است، گفت: از آنجایی که دسترسی به اف‌-۱۶ها در آینده‌ای نزدیک مقدور نخواهد بود، باید در عوض روی توپ و سیستم‌های دفاع هوایی متمرکز شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: با یک محاسبه سریع می‌توان متوجه شد. ۱۰ فروند اف-۱۶ معادل ۲ میلیارد دلار می‌شود. روس‌ها صدها بدنه هواپیمای نسل چهارم و پنجم دارند. بنابراین اگر بخواهند با این سیستم روسیه مقابله کنند، به تعداد زیادی از جنگنده‌ها نیاز داریم.


مارک میلی افزود: همچنین سال‌ها طول می‌کشد تا خلبانان اوکراینی نسبت به انجام عملیات‌هایی آموزش ببینند. بحث حمایت مالی هم یک مسئله دیگر است. شما راجع‌به میلیاردها دلار بیشتر از آنچه تاکنون خرج شده صحبت می‌کنید.

کی‌یف بارها از حامیان غربی‌اش خواسته تا جنگنده‌های اف-۱۶ را در اختیار اوکراین قرار دهند. با این حال دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه این کشور پیشتر گفت که اوکراین می‌تواند اولین اف-۱۶ها را تا اواخر مارس ۲۰۲۴ مستقر کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا هم روز یکشنبه اظهار کرد، واشنگتن با تامین تجهیزات مورد نیاز برای آموزش اوکراینی‌ها جهت استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶، از شرکای اروپایی خود حمایت خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdceff8z.jh8ozi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین