تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
ردمی‌بوک پرو ۱۵ اینچ ۲۰۲۳ شیائومی با پردازنده‌ی قدرتمند Ryzen 7 7840HS و نمایشگر ۱۲۰ هرتز رونمایی شد.
لپ‌ تاپ جدید شیائومی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز 3.2K معرفی شد
به گزارش مردم فردا،شیائومی لپ تاپ جدیدی به نام Xiaomi RedmiBook Pro 15 Ryzen Edition رونمایی کرده است که از تراشه‌ی Ryzen 7 7840HS استفاده می‌کند. لپ تاپ‌های ۱۵ اینچ سری ردمی‌بوک پرو در نسل‌ قبل از پردازنده‌ی نسل ۱۲ اینتل و پردازنده‌ی Ryzen 6000 ای‌ ام دی استفاده می‌کردند.

پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 7840HS که عضوی از خانواده‌ی Phoenix محسوب می‌شود، هشت هسته و ۱۶ ترد دارد و مبتنی‌بر ریزمعماری Zen 4 است. این تراشه به هشت مگابایت کش L2 و ۱۶ مگابایت کش L3 مجهز است و فرکانس بوست ۵٫۱ گیگاهرتز ارائه می‌دهد. توان پردازنده‌ی موردبحث بین ۳۵ تا ۵۴ وات است.


Ryzen 7 7840HS نوعی APU (پردازنده‌ی شتاب‌یافته) است؛ به این معنی که افزون‌بر واحد CPU، از واحد GPU نیز میزبانی می‌کند. گرافیک این تراشه، Radeon 780M بر پایه‌ی ریزمعماری RDNA 3 است که ۱۲ واحد رایانشی دارد و فرکانس ۲٬۷۰۰ مگاهرتز ارائه می‌دهد. این تراشه به قدرت ۱۰ تاپس دست پیدا می‌کند و یک‌سری قابلیت‌ها در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد.

بر اساس گزارش Wccftech، لپ تاپ جدید شیائومی بدنه‌ای از جنس آلومینیوم CNC دارد و از پنل ۱۵ اینچ با وضوح 3.2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد. شیائومی جزئیات درگاه‌ها و باتری لپ تاپش را اعلام نکرده است.

شیائومی اعلام کرده است که لپ تاپ جدید ردمی‌بوک پرو ۱۵ اینچ در روزهای آینده با قیمت ۵٬۰۰۰ یوان (۷۰۰ دلار) روانه‌ی بازار چین خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcbw0b8.rhb9wpiuur.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما