تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۴
جالب است ۰
جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش ترکیه برای سومین روز پیاپی، مناطق کوهستانی اقلیم کردستان عراق واقع در مرزهای این کشور را که مقامات آنکارا مدعی هستند پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در آنها وجود دارند، هدف قرار دادند.
حمله توپخانه‌ای مجدد ترکیه به شهرهای مرزی عراق در اقلیم کردستان
به گزارش مردم فردا،به نقل از سایت العربی الجدید، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که یکی از مسؤولان حزب کارگران کردستان را در عملیاتی در شمال عراق "خنثی" کرد.

این وزارتخانه درباره جزئیات این عملیات گزارش داد، یک گروه که در حال آمادگی برای حمله به منطقه "افاسین" بود، با پهپاد هدف حمله قرار گرفت و از جمله کشته‌های آن فردی به نام بلال اونات بود.

 یک مسؤول کُرد عراقی در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد، جنگنده‌های ارتش ترکیه از شامگاه پنج‌شنبه هفت بار پایگاه‌های حزب کارگران کردستان واقع در مناطق سیدکان در شمال اربیل، العمادیه، الزاب و زاخو را مورد حمله قرار دادند.

این مسؤول عراقی تاکید کرد: در نتیجه این حملات تعدادی از شبه‌نظامیان حزب پ‌ک‌ک کشته و زخمی شده و یک انبار سلاح واقع در کوه "متین" در شرق دهوک نیز تخریب شد، همچنین این حملات باعث آتش‌سوزی در برخی مناطق شد اما هیچ گونه تلفاتی در میان غیرنظامیان گزارش نشده چراکه این مناطق به دلیل فعالیت‌های نظامی پ‌ک‌ک خالی از سکنه هستند.

علی راوندوزی، از فعالان حزب دموکرات حاکم بر اقلیم کردستان عراق در گفتگو با سایت العربی الجدید اظهار کرد، تشدید عملیات نظامی ترکیه علیه پایگاه‌های پ‌ک‌ک به دلیل افزایش فعالیت‌های نظامی این حزب و اختلال در امنیت عمومی شهرهای هم‌مرز با ترکیه انجام شد.

راوندوزی در ادامه نیز حزب اپوزیسیون ترکیه را متهم کرد که علت مشکلات امنیتی و اجتماعی در بیش از ۳۰۰ روستا و شهر هم‌مرز با ترکیه است که ساکنان آنها مدت‌ها است به خاطر آنها محل زندگی خود را ترک کردند.

این فعال در ادامه گفت: حجم خسارات وارده به صفوف حزب نامشخص است اما معمولا خود حزب آن را اعلام می‌کند و متاسفانه مشخص شده که در میان نیروهای آنها نوجوانانی نیز حضور دارند.

در عملیات نظامی زمینی و هوایی ترکیه که آنکارا به صورت رسمی از اواسط سال ۲۰۲۱ آغاز کرده، پایگاه‌ها و نیروهای حزب پ‌ک‌ک در مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق واقع در شمال این کشور هدف قرار می‌گیرند.

بر اساس بیانیه‌های ارتش ترکیه، این حملات موجب کشته شدن صدها تن از نیروهای این حزب، تخریب پایگاه‌ها و انبارهای بزرگ اسلحه آن شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcgw39q.ak9y74prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین