تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
جالب است ۰
وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش: احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ صادر می‌شود
به گزارش مردم فردا،رضامراد صحرایی در آیین تکریم سرافرازان تعلیم و تربیت اظهار کرد:دستور داده‌ام امسال کسی را بازنشسته نکنند مگر اینکه خودش بخواهد بازنشسته شود و این کار ۲ دلیل دارد؛ اول اینکه به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس شود و آن‌ها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.

وی افزود: بندی در قانون برنامه هفتم توسعه لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش وی را همان لحظه پرداخت کند اما می‌تواند ۵ سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.

وی تصریح کرد: این اقدام در آموزش و پرورش، ایده خوبی است چون سن بازنشستگی در آموزش و پرورش نزدیک به ۵۰ سالگی است.

صحرایی با بیان اینکه متاسفانه معلمان در سن اوج کاری خود بازنشسته می شوند، خاطرنشان کرد: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارید او را حفظ کنید.

وی افزود: اتفاق دیگر هم که قانونِ آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده، این است که همکاران فرهنگیِ بازنشسته بتوانند به موسسات آموزشی بروند و قانونی ایجاد شود که خودشان بتوانند موسسه آموزشی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اِعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.
https://mardomefarda.ir/vdcfevdy.w6d1magiiw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما