تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۶
جالب است ۰
دادگاه مبارزه با فساد عراق حکم فراخوان و بازداشت سفیر این کشور در ترکیه به اتهام فساد مالی را صادر کرد.
حکم بازداشت سفیر عراق در ترکیه صادر شد
به گزارش مردم فردا،سازمان پاکدستی عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که دادگاه مرکزی مبارزه با فساد در بغداد دستور به فراخوان « ماجد اللجماوی» سفیر فعلی این کشور در ترکیه داده است.
به نوشته وبگاه بغداد الیوم، طبق بیانیه این سازمان، اداره بازرسی و نظارت در این سازمان متوجه افزایش غیر منطقی و به یکباره اموال و ثروت سفیر عراق در ترکیه شده است.
طبق گزارش ارسالی این اداره، میزان انباشت ثروت غیر عادی «ماجد اللجماوی» ۲,۳۰۴,۷۸۷,۰۰۰ دینار عراقی (حدود ۱.۸ میلیون دلار دلار) اعلام شده است.
در یک تیر ماه نیز یک منبع مطلع عراقی به وبگاه شفق نیوز گفت که دادگاه مرکزی مبارزه با فساد در بغداد حکم توقیف اموال «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر سابق این کشور را به دلیل فساد مالی صادر کرده است.
در ۲۸ دی ماه سال گذشته نیز شورای عالی قضایی عراق خبر داد که علیه چند مقام دولت پیشین این کشور در ارتباط با پرونده موسوم به «سرقت قرن» حکم جلب صادر کرده است.
در ادامه بیانیه سازمان پاکدستی عراق آمده است: «پس از آن که مشخص شد افزایش اموال وی با درآمد معمولش تناسبی ندارد، پرونده جنایی علیه این سفیر باز شد».
طبق این بیانیه، «ماجد اللجماوی» همه اطلاعات اموال خود را در فرم اعلام دارایی ذکر نکرده و همزمان اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد منابع مالی‌اش ارائه داده است.
به گفته سازمان پاکدستی عراق، حکم احضار برای این متهم از سوی دادگاه کیفری مبارزه با فساد اداری مرکزی و بر اساس مفاد ماده دوم ۱۹ قانون سازمان پاکدستی سال ۲۰۱۱ صادر شده است.
وزارت امور خارجه عراق ماجد اللجماوی را در ۱۵ فوریه به عنوان سفیر عراق در آنکارا منصوب کرد. وی پیش از این سمت ریاست اداره مالی این وزارتخانه و سفارت عراق در تونس و سوئیس را بر عهده داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcba0b8.rhb95piuur.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین