تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۳
جالب است ۰
«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در اجلاس مشترک مجالس عالی و سنای این کشور به عنوان رئیس‌ جمهور سوگند یاد کرد.
«میرضیایف» به عنوان رئیس‌جمهور ازبکستان سوگند یاد کرد
به گزارش مردم فردا،در این مراسم «زین‌الدین نظام‌خواجه‌یف» رییس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان سخنرانی و بر برگزاری شفاف و علنی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد.
نظام‌خواجه‌یف اظهار داشت: «میرضیایف» در انتخاباتی که روز 9 جولای برگزار شد، با کسب 87.05 درصد آرا (13 میلیون و 625 هزار و 55 آرا) پیروز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شد.
پس از این رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان به «شوکت میرضیایف» گواهینامه ریاست جمهور ازبکستان را تقدیم کرد.
در این دوره از انتخابات، «عبدالشکور حمزه‌یف» از حزب اکولوژیک ازبکستان 3.74 درصد (585 هزار و 711 آرا)، «راباخان محموداوا» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» 4.43 درصد (693 هزار و 634 آرا)، «الغ‌بیک عنایت‌اف» از حزب دموکراتیک خلق ازبکستان 4.2 درصد (625 هزار و 116 آرا) را به دست آوردند.
نظام‌خواجه‌یف خاطرنشان کرد: امسال در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ازبکستان که روز 9 جولای برگزار شد، 19 میلیون و 593 هزار و 838 نفر واجد رای به ثبت رسیده است که از این تعداد 15 میلیون و 651 هزار و 405 نفر رایدهنده در پای صندوق های رای حاضر شدند. این 79.88 درصد کل رایدهندگان است.
رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری به طور کلی 785 نفر ناظر از سازمان‌ها و کشورهای خارجی مانند دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، اتحادیه نهادهای جهانی انتخاباتی، جامعه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، بنیاد بین المللی نظام‌های انتخاباتی بر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نظارت کردند. همچنین هزار و 299 نفر نماینده رسانه‌های داخلی و خارجی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ازبکستان را پوشش دادند.
در 24 اکتبر ناظران از 50 کشور جهان و همچنین ده‌ها سازمان‌های بین المللی شرکت کردند. همچنین بیش از هزار و 670 رسانه این انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دادند.
سپس رئیس جمهور ازبکستان روی قانون اساسی و قرآن کریم دست گذاشت و سوگند یاد کرد که خدمتگزار مردم ازبکستان باشد و از قانون اساسی و قوانین جمهوری پیروی و حقوق و آزادی شهروندان را تضمین و وظایف ریاست جمهوری را از صمیم قلب اجرا کند.

۳








https://mardomefarda.ir/vdcaein6.49nou15kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین