تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
مصرف برق در روزهای گرم تابستان و در هفته جاری رکورد زد و به عدد ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که برای پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی صرفه‌جویی یا همان درست مصرف کردن در بخش خانگی، اداری و تجاری ضروری است و با چند اقدام ساده می‌تواند از قطعی برق جلوگیری کرد.
ثبت رکورد جدید مصرف برق در کشور
به گزارش مردم فردا،هم‌زمان با افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور میزان مصرف برق هم بیش‌ازپیش بالاتر رفت. افزایش دمای هوا از روز شنبه رخ داد و همین امر سبب شد سیستم‌های سرمایشی بیشتری برای خنک‌سازی وارد مدار شوند و میزان مصرف برق را به رقم بی‌سابقه ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسانند.
اکنون میزان مصرف برق ۶۸ هزار مگاوات است که تا ساعت‌های آینده دوباره به ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

همان روز شنبه «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت‌گرفته این هفته رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکسته خواهد شد.
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، لازم است در هفته جاری شرکت برق حرارتی با یک برنامه‌ریزی منسجم و با استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های خصوصی و دولتی بتوان همانند سال گذشته انرژی موردنیاز روزهای اوج مصرف برق کشور به‌ویژه در هفته جاری را به شکل مناسبی تأمین کرده و در اختیار مشترکان سراسر قرار دهیم.
تولید این میزان مصرف برای صنعت برق بسیار بالا بود و بر همین اساس مدیران صنعت به مردم توصیه‌هایی برای رعایت مصرف داشتند.
«مازیار جمشیدی» مدیر دفتر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور گفت: اکنون میزان مصرف برق ۶۸ هزار مگاوات است که تا ساعت‌های آینده به ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.
وی افزود: روز گذشته بیشترین عدد مصرف برق کشور در ساعت ۱۴ و ۴۸ دقیقه به میزان ۷۲ هزار و ۴۸۵ مگاوات اتفاق افتاد.
مدیر دفتر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور خاطرنشان کرد: مصرف برق تا ساعت ۱۱ امروز به ۶۸ هزار مگاوات رسیده و این در حالی است که هنوز وارد ساعت اوج مصرف نشده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود در ساعت‌های آینده که اوج مصرف است میزان مصرف به ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

وی ادامه داد: ساعت ۱۱ تا ۱۷ اوج مصرف برق است و بر همین اساس از مردم درخواست داریم نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند تا عدد مصرف بیشتر نشود و بتوان برق پایدار برای سراسر کشور تأمین کرد.
جمشیدی افزود: روزهای آینده نیز روزهای گرمی است؛ بنابراین تقاضا داریم مردم نهایت صرفه‌جویی را بکار گیرند تا تأمین برق پایدارتری صورت گیرد.
برای تأمین برق مطمئن و پایدار برق در روزهای گرم تابستان، تداوم همکاری و همراهی مردم با صنعت برق به شکل مدیریت مصرف برق ضروری است.
وزیر نیرو نیز از مردم درخواست کرد تا برای تأمین نیاز برق کشور در مصرف صرفه‌جویی کنند.
حدود ۳۰ هزار مگاوات از میزان مصرف برق متعلق به سیستم‌های سرمایشی است که برای کاهش این میزان، استفاده از دمای آسایش (۲۶ درجه) در کولرهای گازی و دور کند کولرهای آبی بسیار اثرگذار است.
همچنین استفاده‌نکردن از روشنایی‌های غیرضرور و خاموش‌کردن وسایل برقی بلااستفاده را از جمله این راهکارهای ساده برای کاهش مصرف است.
بخش تجاری و مجتمع‌های تجاری بزرگ هم می‌توانند از روشن گذاشتن لامپ‌های اضافه خودداری کرده و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.
اعمال این روش‌های به‌ظاهر ساده می‌تواند کمک بسیار مؤثری به پایداری شبکه برق داشته باشند علاوه برآن کسانی که رعایت مصرف داشته باشند می توانند از پاداش های ۲۰ برابری برخوردار شوند.
وزیر نیرو در این رابطه خاطرنشان کرد: خرداد امسال ۴۰ درصد مشترکان خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و قبض برق بخش قابل‌توجهی یا رایگان شد یا بستانکار شدند؛ در چنین شرایطی امیدوارم با همکاری بسیار خوب هموطنان همانند بسیاری از موارد که در گلوگاه‌های اساسی همکاری کرده‌اند، بتوانیم به نحو احسنت برق موردنیاز را تأمین کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcfttdy.w6d1vagiiw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین