تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
هزینه رهن کامل برای اجاره آپارتمان در بازه پرتقاضای مسکن استیجاری در مناطق مصرفی نیمه شمال تهران به حول و حوش یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد تومان افزایش یافته است.
اجاره پرتقاضاها در بازار مسکن تهران
به گزارش مردم فردا،تازه‌‌‌ترین تحقیقات  از بازار معاملات مسکن در محلات مصرفی دو منطقه پرتقاضا در نیمه شمالی پایتخت نشان می‌دهد مستاجرها برای اجاره یک واحد مسکونی معمولی با امکانات متعارف در این محله‌‌‌ها با مساحت ۷۰ تا ۹۰مترمربع به طور متوسط به بودجه‌ای حول و حوش دست‌‌‌کم یک میلیارد تومانی نیاز دارند. آپارتمان‌‌‌های ۷۰ تا ۹۰ مترمربعی در برخی از مناطق شهر تهران به خصوص مناطق مصرفی نیمه شمالی تهران مانند مناطق ۲ و ۵ به عنوان واحدهای مسکونی پرتقاضای خانوارهای مستاجر شناخته می‌‌‌شوند.
در شرایطی که از دو سال قبل به دنبال بروز جهش‌‌‌های قیمتی در بازار اجاره‌‌‌ که به طور متوسط اجاره‌‌‌بها را در هر سال حول و حوش ۵۰‌درصد در شهر تهران افزایش داد؛ هزینه اجاره‌نشینی در شهر تهران به طور قابل ملاحظه‌‌‌ای افزایش یافت. امسال هم مستاجرها برای تامین اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی موجرها با مشکلات قابل‌توجهی روبه‌رو شده‌‌‌اند. آن طور که واسطه‌‌‌های اجاره مسکن در محلات مصرفی منطقه۲ شهر تهران و محله‌‌‌های مختلف و پرتقاضای منطقه ۵ اعلام می‌کنند مبلغ رهن کامل آپارتمان در این محله‌‌‌ها برای یک واحد مسکونی میان متراژ ۷۰ تا ۹۰ مترمربعی به حول و حوش مترمربعی ۸ تا ۱۵ میلیون تومان بسته به شرایط و موقعیت و امکانات ملک رسیده است.
از این رو به طور متوسط هزینه رهن کامل چنین واحدی حول و حوش یک میلیارد تومان برآورد می‌شود. تحقیقات میدانی و اظهارات واسطه‌‌‌ها حاکی است اجاره‌‌‌بها در این مناطق نسبت به سال گذشته دست‌‌‌کم بین ۳۰ تا ۴۰‌درصد رشد داشته است و حتی بهای پیشنهادی برخی موجرها افزایشی بیش از این میزان را روایت می‌کند. تحت تاثیر این افزایش زمان انتظار برای اجاره فایل در بازار اجاره نیز افزایش یافته است.
البته به همان میزان زمان انتظار برای اجاره فایل‌‌‌هایی که بااجاره‌بهای منصفانه به بازار عرضه شده است نیز کوتاه شده و این واحدها به محض فایل شدن منجر به عقد قرارداد با مستاجر خواهند شد.
https://mardomefarda.ir/vdcfmjdy.w6d11agiiw.html
منبع : دنیای اقتصاد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین