تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷
جالب است ۰
رژیم صهیونیستی در حمله دو روزه به اردوگاه جنین، 12 فلسطینی را به شهادت رساند و آسیب‌های گسترده‌ای به این اردوگاه پرجمعیت وارد آورد.
سازمان ملل درخواست رژیم صهیونیستی برای پس گرفتن محکومیت حمله به جنین را رد کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از آسوشیتدپرس، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان خواست تا محکومیت خود را در مورد استفاده بیش از اندازه از زور در بزرگترین عملیات نظامی در دو دهه اخیر که اردوگاه آوارگان در کرانه باختری را هدف قرار داد، پس بگیرد.
اما فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت دبیرکل نظرات خود را در روز پنجشنبه بیان کرده است «و او بر این دیدگاه‌ها تأکید دارد».
گوترش که از تاثیر حملات هوایی رژیم صهیونیستی و حمله به اردوگاه آوارگان جنین خشمگین شده بود، گفت این عملیات بیش از 100 غیرنظامی مجروح برجا گذاشت، هزاران نفر از ساکنان را از محل زندگی خود بیرون کرد، به مدارس و بیمارستان‌ها آسیب رساند و شبکه‌های آب و برق را مختل کرد. وی همچنین از رژیم صهیونیستی به دلیل ممانعت از دریافت خدمات پزشکی مجروحان و دسترسی کارکنان بشردوستانه به افراد نیازمند انتقاد کرد.
حمله دو روزه رژیم صهیونیستی به منظور سرکوب فلسطینیان، جاده‌ها و کوچه‌های باریک اردوگاه جنین را ویران کرد، هزاران نفر را از خانه‌های‌شان بیرون راند و 12 فلسطینی را به شهادت رساند. یک سرباز اسرائیلی نیز کشته شد.
گوترش به خبرنگاران گفت: «من تمام اعمال خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان از جمله اقدامات تروریستی را به شدت محکوم می‌کنم.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این محکومیت در مورد رژیم صهیونیستی نیز صدق می‌کند، پاسخ داد: «این محکومیت در مورد تمامی موارد استفاده از خشونت صدق می‌کند و بدیهی است که در این شرایط، خشونت بیش از حد توسط نیروهای اسرائیلی استفاده شده است.»
گیلاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، اظهارات دبیرکل سازمان ملل را «شرم‌آور، غیر قابل باور و کاملاً دور از واقعیت» خواند. وی مدعی شد اقدام نظامی اسرائیل در جنین «تنها بر مبارزه با تروریسم متمرکز بوده است».
حق، سخنگوی سازمان ملل نیز در واکنش به ادعا‌های وی گفت: «گوترش به وضوح تمام خشونت‌هایی را که بر غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تأثیر گذاشته، صرف‌نظر از اینکه عامل آن چه کسی است، محکوم می‌کند.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه به درخواست امارات متحده عربی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین را پشت درهای بسته مورد بحث قرار داد و از خالد خیاری، دستیار دبیرکل سازمان ملل، توضیحاتی در این خصوص دریافت کرد.
گیلاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، پیش از این جلسه با ارسال نامه‌ای از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت خواسته بود اقدامات فلسطینیان را بدون قید و شرط محکوم کنند. اما شورای امنیت سازمان ملل به این درخواست واکنشی نشان نداد.
https://mardomefarda.ir/vdcaoyn6.49noa15kk4.html
منبع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین