تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
با توجه به داده‌های اقتصادی قوی ایالات متحده و سخنان جروم پاول پیرامون احتمال نیاز به افزایش نرخ بهره، انس جهانی طلا در تداوم روند نزولی، به پایین‌ترین سطح خود طی سه ماهه گذشته رسید و در ادامه کندل هفتگی طلای جهانی در قیمت یک هزار و 919 دلار بسته شد.
احتمال صعود طلای جهانی وجود دارد؟
به گزارش مردم فردا،ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت انس جهانی طلا و رویدادهای اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.
حاجی‌احمدی در ابتدا عنوان کرد: هفته گذشته رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه اول دو درصد افزایش داشت که فراتر از برآورد قبلی آن (1.3 درصد) بود. علاوه بر این، تعداد درخواست‌ها برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 24 ژوئن با 26 هزار کاهش به 239 هزار مورد رسید و بازده 10 ساله ایالات متحده پس از این داده‌ها از 3.8 درصد عبور کرد.
وی افزود: همچنین شاخص خالص بهای هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در بُعد سالیانه مطابق انتظارات بازار 0.3 درصد منتشر شد.
این تحلیلگر بازارهای مالی ادامه داد: از طرف دیگر در پی صحبت‌های پاول با لحنی هاوکیش، رئیس بانک مرکزی آمریکا به‌عنوان متولی اصلی سیاست‌گذاری در حوزه پولی و مالی در مورد محدودیت‌های بیشتر پیرامون انقباض پولی و احتمال افزایش دو پله‌ای نرخ بهره تا پایان سال 2023، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده و سطح عرضه‌ها در انس جهانی طلا افزایش یافت.
حاجی‌احمدی بیان کرد: از طرف دیگر نتایج گزارش مرتبط با استرس بانکی که توسط فدرال رزرو منتشر شد، نشان داد که همچنان اکثریت بانک‌ها در شرایطی مقاوم در برابر رکود و با مطلوبیت بالا قرار دارند. از این رو این عوامل باعث تقویت شاخص دلار و کاهش جذابیت طلا برای خریداران خارجی شد و شرایط را برای افت بیشتر انس جهانی طلا فراهم نمود و طلا را به سمت پایین‌ترین سطح خود در ماه ژوئن سوق داد.
وی افزود: هفته آینده، موسسه ISM گزارش PMI بخش تولیدی ماه ژوئن را منتشر خواهد کرد. همچنین روز چهارشنبه، صورت‌جلسه سیاست‌گذاری ماه ژوئن توسط فدرال رزرو منتشر می‌شود که می‌تواند بر سنتیمنت بازار اثر گذار باشد اما بدون شک مهمترین رویداد هفته آینده مربوط به داده‌های نیروی کار ایالات متحده خواهد بود که انتهای هفته (جمعه) منتشر خواهد شد و بازار احتمالا به دنبال شواهد بیشتری از کندشدن اقتصاد ایالات متحده خواهد بود.
حاجی‌احمدی بیان کرد: اگر بازار کار نشانه‌های قوی از ضعف را نشان دهد، احتمالاً بازار از آن به‌عنوان یک نشانه کاهش تورم استقبال خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال طلای جهانی
در ادامه و بر اساس سناریوهای پیشین، این تحلیلگر بازارهای مالی بیان کرد: از منظر تکنیکی مطابق انتظار و سناریوی تحلیلی مورد نظر در هفته اخیر، قیمت انس جهانی طلا کاهش یافت و موفق به ثبت کف قیمتی جدیدی در محدوده یک هزار و 893 دلار شد اما در ادامه با بهبود شرایط تقاضا، کندل هفتگی قیمت در نزدیکی قیمت بازگشایی و فراتر از سطح حمایت کلیدی یک هزار و 900 دلار بسته شد.
وی افزود: با توجه به ساختار مورب خاتمه دهنده در قالب موج پنج، انتظار می‌رود تقاضا در بازار دست‌کم در کوتاه‌مدت افزایش یابد و ریکاوری قیمت با نوسانات مثبتی جهت دستیابی به اهداف یک هزار و 940 دلار و یک هزار و 960 دلار همراه باشد، که این مهم مستلزم مغایرت داده‌های پیش رو ایالات متحده با دیدگاه فدرال رزرو مبنی بر افزایش دو پله‌ای نرخ بهره است.
این تحلیلگر بازارهای مالی بیان کرد: محدوده یک هزار و 900 دلار به عنوان نزدیک‌ترین سطح معتبر حمایتی و یک هزار و 940 دلار به عنوان محدوده نزدیک مقاومتی محسوب می‌شود، بنابراین چگونگی واکنش احتمالی به این نواحی حائز اهمیت خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcb0ab8.rhb95piuur.html
منبع : تجارت نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین