تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور تعداد داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر مرد هستند و بر این اساس ۶۱ درصد داوطلبان زن و ۳۹ درصد مرد هستند.
تعداد داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد
به گزارش مردم فردا،علی صدر روز دوشنبه در نشست خبری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ افزود: ۲۴۰ نفر داوطلب هم از ۱۳ کشور در نوبت دوم آزمون سراسری نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۵ داوطلب زن و ۱۴۵ داوطلب مرد هستند.

وی درمورد تعداد داوطلبان به تفکیک گروه آزمایشی هم توضیح داد: در گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۴۸ هزار و ۲۹۵ نفر زن و ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر مرد، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر زن و ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ نفر مرد، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ نفر زن و ۱۲۹ هزار و ۱۳۵ نفر مرد، در گروه هنر ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر زن و ۱۵ هزار و ۸۲۰ نفر مرد، در گروه آزمایشی زبان های خارجی هم ۶۰ هزار و ۱۵ نفر زن و ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر مرد هستند، بنابراین گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر داوطلب در مجموع حدود ۴۵ درصد از داوطلبان را به خود اختصاص داده است.

 

معاون امور آزمون های سازمان سنجش با تاکید بر بسته شدن درهای محل برگزاری آزمون نیم ساعت قبل از آغاز فرآیند برگزاری کنکور، ادامه داد: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر، گروه آزمایشی علوم انسانی روز چهارشنبه ۱۴ تیر ساعت ۸ صبح، گروه آزمایشی هنر چهارشنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه، گروه آزمایشی علوم تجریی روز پنجشنبه ۱۵ تیر ساعت ۸ صبح و گروه آزمایشی زیان های خارجی روز پنجشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود.

صدر درمورد نقص احتمالی در کارت داوطلبان آزمون سراسری امسال تاکید کرد: ممکن است داوطلب متوجه درج موارد اشتباهی روی کارت آزمون شود و در این صورت باید با مراجعه به باجه های رفع نقص آن را رفع کند. باجه های رفع را روی سایت سازمان سنجش و سامانه دریافت کارت مشخص است روز سه شنبه ۱۳ تیر مراجعه کرده و این نواقص رفع می شود.

به گفته وی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی امتحانی دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار می شود.

داوطلبان چه وسایلی را همراه داشته باشند و چه وسایلی را نداشته باشند؟

معاون امور آزمون های سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان باید برخی وسایل را حتما همراه داشته و برخی وسایل را نباید همراه نداشته باشند. ورود گوشی تلفن همراه، ساعت مچی الکترونیکی، ماشین حساب و هر وسیله الکترونیکی به صورت خاموش حتی ممنوع و غیرمجاز است. حوزه هم هیچ مسوولیتی در قبال دریافت و امانت این وسایل نمی پذیرد.

صدر همچنین گفت: داشتن مداد مشکی نرم و روان، پاک کن، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار را هم با خود داشته باشند.

 

وی همچنین درمورد داوطلبانی که در نوبت اول آزمون ۱۴۰۲ شرکت کرده و در این نوبت مایل به شرکت در آزمون سراسری نیستند، گفت: این داوطلبان باید از ۱۹ تیر به سایت سازمان آموزش و پرورش
https://my.medu.ir/ مراجعه و سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. همچنین داوطلبان پایه دوازدهم یا دیپلمه های سال قبل که در آزمون ترمیم نمره شرکت کردند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش سوابق تحصیلی را دریافت کنند و در صورت وجود مساله ای با وزارت آموزش و پرورش و مناطقی که دیپلمه خود را گرفته اند، مطرح کنند.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش همچنین توضیح داد: داوطلبانی که در گروه آزمایشی هنر در برخی رشته ها مانند نقاشی، مجسمه سازی و غیره شرکت کرده اند از ۱۳ تا ۱۹ تیر با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای شرکت در آزمون عملی ثبت نام کنند، آنها می توانند حداکثر در دو رشته نام نویسی کنند.

دفترچه‌های نوبت دوم آزمون ۱۴۰۲ 

صدر درمورد دفترچه های پرسشنامه آزمون سراسری نیز توضیح داد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه پرسشنامه دارند، دفترچه اول ریاضی شامل ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه وقت برای پاسخگوی و دفترچه دوم شامل سوالات شیمی و فیزیک شامل ۳۵ سوال و ۴۵ دقیقه وقت برای پاسخگویی، شیمی ۳۰ سوال و ۴۵ دقیقه و در مجموع داوطلبان باید به ۱۰۵ سوال در ۱۴۵ دقیقه پاسخ دهند.

 

وی همچنین درخصوص دفترچه پرسشنامه داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: یک دفترچه زیست شناسی شامل ۴۵ سوال و ۴۵ دقیقه دفترچه دوم سوالات فیزیک شامل ۴۰ سوال با ۴۰ دقیقه وقت و سوالات شیمی شامل ۳۵ سوال و ۳۵ دقیقه وقت، دفترچه سوم شامل سوالات ریاضی با ۴۰ سوال و زمین شناسی با ۱۵ سوال است، این داوطلبان هم در مجموع باید به ۱۵۵ سوال در ۱۸۰ دقیقه  پاسخ دهند. داوطلبان ـزمون بهیاری هم یک دفترچه دیگر پرسشنامه دارند که دارای ۳۰ سوال است و باید در ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش در مورد پرسشنامه داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی گفت: این داوطلبان دو دفترچه دارند، دفترچه یک شامل سوالات ریاضی ۲۰ سوال و ۳۰ دقیقه و سوالات زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سوال و ۳۰ دقیقه و سوالات علوم اجتماعی و روانشناسی ۳۰ سوال و ۲۵ دقیقه برای پاسخگویی است. همچنین دفترچه دوم شامل سوالات زبان عربی ۲۰ سوال و ۲۰ دقیقه، سوالات تاریخ و جغرافیا ۲۵ سوال و ۲۰ دقیقه و سوالات فلسفه و منطق ۲۹ سوال و ۲۰ دقیقه، سوالات اقتصاد شامل ۱۵ سوال و ۱۵ دقیقه است. این داوطلبان در مجموع ۱۶۰ سوال دارند که باید در ۱۶۰ دقیقه به آن پاسخ دهند.

صدر درباره داوطلبان گروه آزمایشی زبان خارجی اظهار داشت: داوطلبان در گروه آزمایشی زبان های خارجی  یک دفترچه با یک پاسخنامه مجزا دارند که شامل آزمون اختصاصی زبان  های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی روسی و ایتالیایی است. این دفترچه  ۷۰ سوال دارد و داوطلبان باید در ۱۰۵ دقیقه به آن پاسخ دهند.

وی یادآور شد: داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه مجزا دارند، این دفترچه شامل سوالات درک عمومی هنر ۵۰ سوال با ۵۰ دقیقه زمان، سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک با ۳۰ سوال و ۴۰ دقیقه، سوالات خلاقیت تصویری و تجسمی با ۲۰ سوال و ۲۵ دقیقه است و این داوطلبان در مجموع ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه وقت دارند.

 نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با  یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر صبح و عصر روزهای چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار می شود.

نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور یکبار هم امکان ثبت‌نام با تاخیر را برای داوطلبانی که فرصت ثبت‌نام پیدا نکرده بودند، منحصراً در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان سنجش فراهم کرد و در نهایت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.

 فرآیند توزیع و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر برگزار شد. بر اساس آمار ۶۰ درصد داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دادند. نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شد که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار داشت.

نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شامگاه نهم اسفند به صورت کارنامه حاوی نمرات خام روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcjixev.uqehvzsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین