تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش آمار مرگ‌های ناشی از مسمومیت با الکل در استان تهران خبر داد.
افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف الکل در تهران
به گزارش مردم فردا،مهدی فروزش در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران برگزار شد، به تشریح آمارهایی از اقدامات پزشکی قانونی پرداخت و گفت: در دوماهه ابتدایی سال جاری 7213 نفر در تصادفات رانندگی رخ داده در تهران دچار مصدومیت شدند که این آمار در مقایسه با گذشته افزایش ١٨.٧ درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی درباره متوفیان حوادث رانندگی در این مدت نیز اظهار کرد: ٢٢٧ نفر در فروردین و اردیبهشت ماه سال ١۴٠٢ در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ نیز دقیقا همین تعداد بود.
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آمارهای مربوط به مسمومیت با الکل در استان تهران گفت: در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ مجموعا ١٩ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست دادند که شش نفر به دلیل مصرف اتانول و ١٣ نفر نیز به دلیل مصرف متانول بوده است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در دو ماه نخست سال‌جاری این آمار با افزایش ٣۶.٨ درصدی در تهران مواجه بود و ٢۶ مورد فوتی ناشی از مصرف الکل به ثبت رسید که ٢٢ مورد درپی مصرف متانول و چهار مورد به دنبال مصرف اتانول بوده است.
 
وی درباره تفاوت میان اتانول و متانول نیز گفت: اتانول همان الکل خوراکی است که برخی برای سرخوشی هم از آن استفاده می‌کنند اما متانول الکل صنعتی و خطرناکی است که مصرف آن مرگ آور است.
https://mardomefarda.ir/vdcdss0f.yt0nj6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما