تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
با چند تغییر ساده در زندگی و تغذیه می‌توان تا حد زیادی سلامت قلب را تضمین کرد
تغییرات ساده در زندگی برای سلامت قلب
به گزارش مردم فردا،برای افراد پرمشغله ممکن است برداشتن گام‌های سالم برای قلب مانند ورزش منظم، خواب کافی و خوردن غذای سالم سخت باشد اما برخی تغییرات ساده می‌تواند به‌راحتی به شما برای زندگی با قلب سالم کمک کند.به‌نوشته مجله «هاروارد هلث» ۳ تغییر کوچک در برنامه‌های روزمره می‌تواند گامی در حفظ و بهبود سلامت قلب باشد.ما به این ۳ تغییر ،  یک نکته چهارم یعنی تغذیه را هم اضافه کردیم:

 ارتباطات الکترونیکی را با یک جلسه حضوری تعویض کنید
اگر پیامک، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی یا تماس‌های زوم ابزار اصلی شما برای برقراری ارتباط با دیگران است، مشکلی ندارد اما بر‌اساس بیانیه علمی انجمن قلب آمریکا در مجله انجمن قلب آمریکا، اگر این روش‌ها احساس تنهایی یا انزوا را در شما ایجاد کنند، شما بیشتر در معرض افسردگی و در نهایت سکته مغزی و حمله قلبی هستید. برای مبارزه با تنهایی و انزوا، سعی کنید برخی از ارتباطات الکترونیکی خود را با جلسات حضوری جایگزین کنید. شاید بتوانید در برنامه خود جایی برای یک پیاده‌روی سریع یا ناهار مختصر با یک دوست یا همکار پیدا کنید.

یک صبحانه ناسالم را با یک صبحانه سالم‌تر عوض کنید
آیا صبحانه معمولی شما سریع و پر از غلات تصفیه‌شده، گوشت فراوری‌شده، چربی اشباع شده یا شکر است؟ خوردن منظم این نوع غذا ممکن است باعث افزایش کالری، افزایش وزن، افزایش قند خون یا سطح کلسترول شود و این برای قلب شما خوب نیست. در عوض، غذاهای غنی از فیبر را انتخاب کنید. فیبر نه‌تنها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه کلسترول بد یا ال‌دی‌ال را که به گرفتگی عروق منجر می  شود، کاهش می‌دهد. فیبر همچنین قند خون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت را که به‌شدت با حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است، کاهش می‌دهد. این ایده‌های صبحانه غنی از فیبر را امتحان کنید: بلغور جو دوسر، یک وعده کینوای  پخته‌شده، غلات سبوس‌دار با شیر، یک تکه نان تست سبوس‌دار با دو قاشق غذاخوری کره بادام یا بادام‌زمینی.

زمان مرور اخبار را به تن‌آسایی اختصاص دهید
اگر زمانی از روز پرمشغله خود را در تلفن یا رایانه به مرور اخبار می‌گذرانید، به‌ احتمال‌ زیاد می‌توانید زمان کمی برای انجام تمرین‌های ذهنی و نرمش هم پیدا کنید که برای سلامت قلب مهم است.

تغذیه برای سلامت قلب
در کنار تغییرات ساده‌ای که می‌توان در زندگی اعمال کرد تا سلامت قلب‌تان را تضمین کنید بحث تغذیه را هم باید جدی بگیرید اما چه خوراکی‌هایی برای سلامت قلب مفید است؟
انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، غلات سبوس‌دار ، لبنیات کم‌چرب، مرغ، ماهی و آجیل باشد. چند مورد دیگر را مرور می‌کنیم:
  سیب: سیب موجب کاهش خطر بیماری‌های قلبی می شود. دلیل این امر وجود ترکیباتی در سیب است که از جنبه‌های مختلف برای سلامت قلب مفید است.
  روغن زیتون: روغن زیتون جزو خانواده چربی‌های غیر اشباع (مونو) است. البته به نظر می‌رسد خاصیت روغن زیتون در کاهش بیماری‌های قلبی فقط به دلیل غیر اشباع بودن آن نیست.
  سبزیجات: سبزیجات برگ‌دار، دارای ترکیباتی هستند که برای قلب و سیستم عروقی شما بسیار مفید هستند. آن‌ها همچنین سرشار از فیبر هستند که می‌ توانند کلسترول بد را کاهش دهند و بیماری‌های قلبی را کم کنند. نعناع، ریحان، اسفناج، جعفری، کاهو و انواع کلم به ویژه کلم بروکلی را حتما هر روز در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  سویا: سویا یک پروتئین گیاهی و جایگزین بسیار خوبی برای گوشت است. سویا اثرات قلبی عروقی چشمگیر دارد، از جمله کاهش فشار خون و کاهش کلسترول.
  آجیل‌ها: بیشتر آجیل‌ها حاوی چربی‌های اشباع نشده، ویتامین E و دیگر مواد طبیعی هستند که ممکن است سطح کلسترول و فشار خون را کنترل کنند. در این میان گردو خاص است زیرا گردو همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی است.
https://mardomefarda.ir/vdcfxmdy.w6d1magiiw.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما