تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۶
جالب است ۰
به ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شورش اخیر در روسیه نشان‌دهنده تاثیر جنگ اوکراین بر تجزیه قدرت در مسکو است.
ادعای بورل: با شورش واگنر، ساختار قدرت در مسکو تَرک برداشت!
به گزارش مردم فردا، به نقل از فرانس۲۴، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به شورش اخیر ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، مدعی شد که جنگ اوکراین به تجزیه قدرت در روسیه منجر شده است.
بورل در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا مدعی شد: آنچه آخر هفته اتفاق افتاد، نشان می‌دهد که جنگ علیه اوکراین، قدرت روسیه را تضعیف کرده و ساختار سیاسی آن را تحت‌الشعاع قرار داده است.
وی افزود: ورود یک کشور هسته‌ای همچون روسیه به مرحله بی‌ثباتی، نه تنها قطعا خوشایند نیست بلکه به بررسی و رسیدگی نیاز دارد.
بورل مدعی شد: مهم‌ترین نتیجه شورش این است؛ جنگی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین به‌راه انداخته و هیولایی که با واگنر ساخته، حالا به خودش حمله کرده و او را گاز می‌گیرد. هیولا علیه سازنده‌اش برخاسته، ساختار سیاسی نشانه‌های آسیب‌پذیری را بروز داده و قدرت نظامی ترک برداشته است.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا به منظور بحث و بررسی پیامدهای شورش ۲۴ ساعته واگنر علیه مسکو، در نشستی در لوکزامبورگ گرد هم آمده‌اند.
توبیاس بیلشتروم، وزیر خارجه سوئد گفته که ناآرامی اخیر در روسیه «مساله داخلی» بوده و مهم‌ترین موضوع تداوم حمایت از اوکراین برای پس گرفتن قلمرواش است.
https://mardomefarda.ir/vdcc0iqs.2bqom8laa2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین