تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۱
جالب است ۰
بانک مرکزی اعلام کرد: از امروز به ازای هر تراکنش خرید با کارت بانکی‌ کارمزد از فروشندگان دریافت می‌شود.
جزئیات دریافت کارمزد از خرید با کارت بانکی
به گزارش مردم فردا،بانک مرکزی پروژه دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید با کارت بانکی و کارتخوان‌های فروشگاهی را از امروز آغاز و اعلام کرد: این کارمزد از فروشندگان کالاها و خدمات گرفته می‌شود و خریداران نباید مبلغی اضافه‌تر بپردازند. البته این گام نخست فرایند اخذ کارمزد از تراکنش‌های بانکی است و در این مرحله بسیاری از خریدهای ضروری و روزمره شهروندان شامل کارمزد نمی‌شود اما در آینده نزدیک قرار است از همه تراکنش‌های خرید دست‌کم 120تومان کارمزد گرفته شود.
به گزارش همشهری، 17اردیبهشت امسال بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: باتوجه به تغییر سطح عمومی قیمت‌ها و شرایط کلان اقتصادی کشور، انواع و حداکثر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیک پس از 3 سال از ابلاغ آخرین بخشنامه در این باره، به‌روزرسانی و افزایش می‌یابد. حالا قرار است از امروز برای نخستین بار از تراکنش‌های خرید شهروندان با دستگاه‌های کارتخوان کارمزد گرفته شود.
براساس بخشنامه بانک مرکزی، به‌منظور ایجاد فضای رقابتی بین بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به آحاد جامعه، آن بانک‌ها ،مؤسسه‌های اعتباری می‌توانند برای تمامی مشتریان خود حداکثر تا 30درصد، برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مستمری‌بگیران و مددجویان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) حداکثر تا 100درصد و برای شرکت‌های دانش‌بنیان حداکثر تا 40درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی تخفیف دهند و نرخ‌های پایین‌تری را اعمال کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcf10dy.w6d1tagiiw.html
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین