تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۸
جالب است ۰
رئیس جمهور فرانسه با اشاره به پیچیدگی‌های نظام بین‌الملل خواستار استقلال عمل اروپا از آمریکا شد.
ماکرون باز هم خواستار استقلال اروپا از آمریکا شد
به گزارش مردم فردا،«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه سی ان ان تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید تلاش کند مستقل‌تر عمل کند.
وی با اشاره به این موضوع گفت: برای من خیلی مهم است که کشورهای اروپایی و مشخصا اتحادیه اروپا بیشتر مستقل شود. این برای نظم جهانی بسیار مفید است.
به گفته رئیس جمهور فرانسه، خودمختاری بیشتر اتحادیه اروپا و توانایی بروکسل برای حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای به صورت مستقلانه‌تر، برای آمریکا نیز بهتر خواهد بود.
ماکرون پیش از این و پس از بازگشت از سفر فروردین ماه خود به چین نیز خواستار استقلال راهبردی اروپا از ایالات متحده آمریکا شده بود. اظهاراتی که البته با انتقاد برخی مقامات اروپایی روبرو شد.
ماکرون گفته بود، اروپا باید وابستگی خود به ایالات متحده را کاهش دهد و از کشیده شدن به رویارویی چین و ایالات متحده بر سر تایوان اجتناب کند.
ماکرون در ادامه مصاحبه خود با سی ان ان اضافه کرد، من می‌خواهم که شهروندان ما در زمینه تکنولوژی، دفاعی، انرژی و دیگر ابعاد زندگی مدرن مستقل شوند. هیچ کس نمی‌داند که چه اتفاقی برای جهان خواهد افتاد اما اگر شما به یک ملت دیگر وابسته باشید می‌توانید وارد شرایط پیچیده و خطرناکی شوید.
رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید کرد که دوست ندارد اروپا در چنین شرایط وابستگی گرفتار شود. وی گفت: پس به عنوان یک اروپایی می‌گویم که این منصفانه است که برای خودمختاری بیشتر مبارزه کنیم. 
https://mardomefarda.ir/vdceow8z.jh8oei9bbj.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین